چین و ژاپن سرسره نزولی تولید جهانی تویوتا

اقتصاد ایران: تولید جهانی تویوتا در ژوئن کاهش یافت و این خودروساز برای پنجمین ماه متوالی با رسوایی صدور گواهینامه ایمنی در بازار داخلی خود و جنگ شدید قیمت در چین، به شدت آسیب دید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   تولید بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن در سرتاسر جهان با ۱۲.۹ درصد کاهش به ۷۹۵ هزار و ۸۶۲ دستگاه رسید که شدیدترین کاهش از دسامبر ۲۰۲۲ تاکنون است.

در بازار داخلی این کشور، پس از اینکه وزارت حمل و نقل مشکلات در برنامه‌های تویوتا و سایر خودروسازان برای تایید برخی مدل‌ها در تشدید رسوایی ایمنی خودرو پیدا کرد، تولید ۱۸.۸ درصد کاهش یافت.

در چین، جایی که سازندگان خودروهای الکتریکی داخلی مانند بی‌وای‌دی به سرعت سهم بازار را به دست آورده‌اند و قیمت‌ها را به شدت کاهش داده‌اند، تولید ۲۱.۷ درصد کاهش یافت و پنجمین ماه متوالی است که تولید تویوتا ۲۰ درصد یا بیشتر کاهش یافته است.

تولید در آمریکای شمالی ۶.۲ درصد کاهش یافت در حالی که در اروپا به دلیل روزهای تولید کمتر نسبت به سال گذشته ۶.۶ درصد کاهش یافت. فروش جهانی تویوتا در طول ماه ۵.۱ درصد کاهش یافت که به دلیل کاهش در ژاپن و چین آسیب دیده است.

این خودروساز قرار است نتایج مالی سه ماهه اول خود را در روز پنجشنبه گزارش دهد. بر اساس برآوردهای ۶ تحلیلگر، انتظار می‌رود سود عملیاتی آن نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یابد و به ۱.۳۵ تریلیون ین (۸.۷ میلیارد دلار) برسد که به کمک ین ضعیف‌تر و تقاضای قوی برای خودروهای هیبریدی در ایالات‌متحده بوده است.

طبق گزارش رویترز، تولید جهانی این خودروساز در ۶ ماهه اول سال جاری، پنج درصد کاهش یافت در حالی که فروش جهانی ۰.۹ درصد کاهش یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ