ترور بزدلانه دکتر اسماعیل هنیه در تهران

اقتصاد ایران: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و یکی از محافظان وی در جریان یک عملیات ترور بزدلانه در تهران طی بامداد امروز به شهادت رسید که باعث برانگیخته شدن موجی از واکنش ها شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  بامداد امروز روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

ترور بزدلانه «اسماعیل هنیه» در تهران

بیانیه حماس در مورد شهادت اسماعیل هنیه / واکنش موسی ابومرزوق

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش را اعلام و آن را به امت عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان تسلیت گفت.

این بیانیه اعلام کرد که رئیس جنبش حماس در یک حمله بزدلانه تروریستی در مقر اقامت خود در تهران و بعد از مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به شهادت رسید.

موسی ابومرزوق از اعضای دفتر سیاسی حماسی نیز با اعلام این مطلب تاکید کرد که این ترور بزدلانه بی پاسخ نخواهد ماند.

جهاد اسلامی: شهادت فرماندهان، عزم مقاومت را سست نمی کند

محمد الهندی معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت که اسماعیل هنیه از همان آغاز برای شهادت کار می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ موجودیت خود با چنین مقاومتی مواجه شده، تاکید کرد که مقاومت فلسطین و لبنان پیش از این نیز با شهادت فرماندهان بزرگی مواجه شده‌اند، اما شهادت این فرماندهان باعث شکسته شدن عزم و اراده آنها نشده است.

الهندی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد و واکنش‌های آن نشان دهنده تزلزل و ناتوانی نسبت به تحقق اهداف خود است.

این مقام جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که ترور شهید هنیه تنها متوجه مقاومت فلسطین و جنبش حماس نیست، بلکه مربوط به ایران نیز می‌شود.

جهاد اسلامی همچنین در بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی خود با جنبش حماس در تقابل با رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد که اقدام تروریستی بزدلانه رژیم صهیونیستی در مورد یکی از نمادهای مقاومت، ملت فلسطین را از استمرار گزینه مقاومت تا زمان پایان دادن به جنایت‌های صهیونیست‌ها باز نخواهد داشت.

تل آویو هنوز مسئولیت ترور هنیه در تهران را نپذیرفته است

نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم هنوز مسئولیت ترور اسماعیل هنیه در تهران را برعهده نگرفته است.

نتانیاهو خطاب به صهیونیست ها: درباره ترور هنیه چیزی نگویید

نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزرای کابینه این رژیم خواسته درباره ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان ندهند.

دعوت به خیزش عمومی در فلسطین اشغالی بعد از شهادت هنیه

گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم این کشور خواستند تا تظاهرات اعتراض آمیز و افزایش تنش با اشغالگران را در تمامی مناطق فلسطین در دستور کار خود قرار دهند.

در پی شهادت اسماعیل هنیه رهبر دفتر سیاسی جنبش حماس، گروه‌های مقاومت از مردم فلسطین خواسته‌اند تا تظاهرات خشمگینانه و اعتراض آمیز خود و افزایش تنش با اشغالگران صهیونیست در تمامی مناطق فلسطین را بعد از شهادت اسماعیل هنیه در دستور کار خود قرار دهند.

ترور بزدلانه «اسماعیل هنیه» در تهران

اولین واکنش آمریکا به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

کاخ سفید اعلام کرد که از گزارش‌ها درباره ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مطلع شده است.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یکی از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن از گزارش‌ها درباره ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران مطلع شده، اما فعلاً از اظهارنظر بیشتر خودداری می‌کند.

واکنش ارتش رژیم صهیونیستی به ترور اسماعیل هنیه

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار گزارش‌هایی در خصوص ترور بزدلانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران به شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان اعلام کرد که به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های خارجی هیچ واکنشی نخواهد داشت.

عمیحای الیاهو وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور بزدلانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران گفت که این روشی درست برای پاکسازی دنیا است!

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ