وزیر اقتصاد عنوان کرد:

ریل‌گذاری دولت برای تجهیز گمرک با فناوری ایرانی

اقتصاد ایران: وزیر اقتصاد گفت: به ۲۸ دستگاه آشکارساز کامیونی آن هم با ویژگی فناوری شرکت‌های ایرانی و تامین مالی بخش خصوصی رسیده‌ایم که امیدواریم از این دستگاه برای تسهیل تردد زائران اربعین هم استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  ‫سیداحسان خاندوزی با تشکر از‫ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به دلیل خدمات و تلاش‌هایش در تسهیل حوزه تجارت گفت: طی سه سال دولت شهید رئیسی به اندازه نیمی از کل سال‌های فعالیت گمرک کشور، دستگاه‌های آشکارساز چمدانی به کار گرفته شد و به ۲۸ دستگاه آشکارساز کامیونی با فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و تامین مالی بخش خصوصی رسیده‌ایم.

همچنین با تقدیر از شرکت‌های تولیدکننده دانش‌بنیان در حوزه محصولات حوزه تجارت کشور اظهار کرد: نخ تسبیح مرتبط کننده تمام سیاست‌ها و تدابیر وزارت امور اقتصادی و دارایی در بخش مهمی از اقتصاد کشور، تسهیل حوزه تولید و تجارت و قابل پیش‌بینی کردن آن بود. البته در این زمینه به ۱۰۰ درصد وضع مطلوب نرسیده‌ایم اما پیشرفت‌های بسیار امیدبخشی رخ داده است.

‫‫وی افزود: در تسهیل تولید، درگاه ملی مجوزهای کسب و کار مصداق تسهیل واقعی است، موضوعی که در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه کسب و کار رخ داد و دولت برای نخستین بار در حوزه مقررات‌گذاری خودش را مقید کرد که اطلاع‌رسانی شفاف داشته باشد.

‫خاندوزی ادامه داد: در حوزه تسهیل تجاری، دستاوردی که دوستان ما در گمرک رقم زدند، فوق العاده بود و زمان تشریفات گمرکی در دولت شهید رئیسی نصف شد آن هم در شرایطی که حجم تجارت کشور کم نشده بود و پرسنل هم اضافه نشده بود و صرفاً با مدیریت بهتر منابع و استفاده بهره‌ورتر در زمانی که رکورد صادرات نفت و رکورد ترانزیت کشور زده شد! در چنین شرایطی گمرک بدون اضافه کردن ظرفیت پرسنلی خود موفق شد مدت زمان تشریفات را نصف کند و همزمان از بی‌قاعدگی‌ها و آشفتگی‌ها بکاهد و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را به حداقل برساند.

‫‫ وی موضوع افتتاح، آغاز به کار و امضای تفاهمنامه و قراردادهای امروز را یکی از مصادیقی دانست که به معنای ریل‌گذاری‌های آتی در ادامه این مسیر است و افزود:در ۳ سال دولت شهید رئیسی به اندازه نیمی از کل سال‌های فعالیت گمرک کشور، دستگاه‌های آشکارساز چمدانی به کار گرفته شد و اکنون از ۱۵۰ دستگاه آشکارساز استفاده می‌کنیم و همچنین معادل نیمی از کل سال‌های فعالیت گمرک پیش از دولت سیزدهم، دستگاه آشکارساز کامیونی استفاده می‌شود و به ۲۸ دستگاه آشکارساز کامیونی آن هم با ویژگی فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و تامین مالی بخش خصوصی رسیده‌ایم.

‫‫وزیر اقتصاد عنوان کرد: مهم این است که ما از هم اکنون پیش‌خرید تمام محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را انجام داده‌ایم تا تمام ظرفیت تولیدی خود و جوانان و نخبگان خود را به کار بگیرند. همچنین نظام سهم‌بری و تعرفه را به نحوی تغییر دادیم که برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی داشته باشد و بخش خصوصی ورود کند و برای تامین مالی این موضوع اقدام کند.

‫وی بیان کرد: امیدواریم اتفاقی که امروز در شرق و غرب کشور رخ داد، موجب شود تا در این ایام اربعین، زوار از آن استفاده کنند، مردم و زائرین با سهولت بیشتر و در کوتاه‌ترین زمان رفت و آمد داشته باشند و به یک پیوند بلندمدت و تحول بین گمرک با شرکت‌های داخلی و ذینفعان بخش خصوصی به عنوان سه ضلع اصلی حوزه تجارت کشور بینجامد.

‫‫خاندوزی همچنین از روح‌الله دهقانی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضوانی‌فر رئیس کل گمرک و همچنین وزارت دفاع و بخش خصوصی و دانش‌بنیان و ... به دلیل خدمات و تلاش‌هایشان در تسهیل حوزه تجارت تشکر کرد.

‫گفتنی‌است، در این مراسم علاوه بر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران، ذبیح‌اله سلمانی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد، سیدعلی روحانی معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد، سید محمدحسین قریشی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مدیران ستادی گمرک ایران حضور داشتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ