پیروزی «تاریخی» برای کارگران؛

اپل با یک اتحادیه کارگری در آمریکا به توافق رسید!

اقتصاد ایران: اپل اولین قراردادش را با اتحادیه‌ی کارگری مبنی‌بر رسیدگی به شرایط کار در فروشگاه‌های آمریکایی خود امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دو سال پیش، کارگران یکی از فروشگاه‌های اپل در تاوسون مریلند، اولین کسانی بودند که اتحادیه‌ی کارگری رسمی در ایالات متحده تأسیس کردند. این اتحادیه‌ی کارگری با همکاری اتحادیه‌ی بین‌المللی ماشین‌سازان و کارگران هوافضای آمریکا (IAM) با اکثریت آراء اعتصاب همگانی را آغاز کردند.

این اتحادیه‌ امروز با اپل به توافقاتی رسیده است که باعث بهبود تعادل بین کار و زندگی، افزایش دستمزد و محافظت از مشاغل کارکنان خواهد شد.

کمیته‌ی مذاکره‌کننده‌ی IAM CORE در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود نوشت: «از ابتدا مأموریت IAM CORE بهبود اپل برای کارکنان و مشتریان و جوامع ما بوده است. با دستیابی به توافقی آزمایشی با اپل، به اعضای خود درباره‌ی آینده و اولین قدم قوی به‌سوی دستاوردهای بیشتر امیدواری می‌دهیم. ما با‌هم می‌توانیم قدرتی که در اتحادیه‌ی مریلند آغاز کرده‌ایم، در فروشگاه‌های مختلف ایجاد کنیم.»

کارمندان این فروشگاه می‌توانند در ۶ آگوست ۲۰۲۴ (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) به این توافق رأی دهند. قرارداد مذکور که احتمالاً سه سال طول خواهد کشید، برای کارمندان فروشگاه اپل در مریلند باعث بهبود برنامه‌ریزی شیفت کاری با محافظت‌های اضافی برای کارکنان تمام‌وقت و پاره‌وقت شود، به‌طور متوسط ۱۰ درصد به دستمزد کارکنان اضافه شود، حقوق اولیه برای اکثر موقعیت‌های شغلی افزایش یابد و محدودیت‌های موجود برای کارکنان قراردادی و قوانین اخراج از کار موجود برای امنیت شغلی کارکنان نیز اصلاح شود.

دیوید سالیوان، نایب‌رئیس کل منطقه‌ی شرقی IAM گفت: «آن‌ها اولین اتحادیه‌ای هستند که در این مبارزه برای کارگران اپل شرکت می‌کنند و پیروز شده‌اند.» اگرچه کمپین‌هایی برای اتحاد سایر فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل در ایالات متحده وجود داشته است، تاکنون تنها دو فروشگاه موفق بوده‌اند. مذاکرات قرارداد اپل با اتحادیه‌ی فروشگاه اوکلاهما سیتی نیز ادامه دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ