رگ‌های خونی چاپی شدند

اقتصاد ایران: محققان دانشگاه ادینبرا به طور موفقیت آمیز رگ های خونی مصنوعی را با کمک فناوری چاپ سه بعدی ساخته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این لوله های ژل مانند نوآورانه شبیه رگ های انسان هستند و می توانند جراحی بای پس قلب را دگرگون کنند و در نتیجه زندگی تعداد بیشماری از بیماران در سراسر جهان را تغییر دهند. علاوه بر آن هزینه های خدمات درمانی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در بیانیه این تحقیق آمده است: پیوند ۳ بعدی را می توان در قطرهای ۱ تا ۴۰ میلیمتر، برای طیف وسیعی از کاربردها ساخت و انعطاف پذیری آن به این معنی است که می تواند به راحتی در بدن انسان ادغام شود.

دکتر نوربرت راداکسی مولف ارشد پژوهش اعلام کرد نتایج به دست آمده یک چالش قدیمی در حوزه مهندسی بافت های عروقی را برطرف کرده که در حقیقت تولید مجرای با خواص بیومکانیکی مشابه رگهای انسان است. رویای ارتقای گزینه های درمانی برای بیماران قلبی به یک واقعیت تبدیل شده است.

جراحی بای پس قلب یک فرایند نرمال است که برای احیای جریان خون به هاهیچه های قلب آنهم درزمانیکه رگ هامسدود یا باریک شده اند، انجام می شود. به طور سنتی جراحی شامل برداشت رگ های بدن خود بیمار است. اما این فرایند به مشکلاتی مانند ایجاد اسکارف درد و افزایش ریسک عفونت منجر می شود. از سوی دیگر هرچند رگ های پیوندی مصنوعی یک گزینه جایگزین هستند، اما یکپارچه سازی آنها در بدن چالش برانگیز است.

اما رگ های خونی چاپ سه بعدی تازه یک راه حل نوین برای برطرف کردن چالش ها ارائه می کنند. این فناوری با فراهم کردن یک گزینه قابل دسترس و انطباق پذیر می تواند نیاز به جراحی در نقاط دیگر بدن بیمار را از بین ببرد.

ارتقای پتانسیل یکپارچه سازیرگ های مصنوعی نیز چشم انداز عواقب بلند مدت را برای افرادی که جراحی بای پس انجام می دهد، بهبود می بخشد.

محققان در ۲ مرحله به این دستاورد رسیدند. آنها نخست یک پرینتر ۳ بعدی را طوری مجهز کردند تا گرفت های لوله ای شکل از یک ژل مبتنی بر آب بسازد. درمرحله بعد آنها با روش الکترواسپینینگ این گرفت ها را ارتقا دادند.رگ های مصنوعی به دست آمده درمقایسه با رگ های طبیعی بدن انسان مقاومت و انعطاف پذیری نشان دادند که حاکی از یکپارچه سازی نامحسوس آنها با بدن انسان است. آنها را می توان در اندازه های مختلف با قطر یک تا۴۰ میلیمتر ساخت و به همین دلیل برای کاربردهای مختلف در جراحی قلبی مناسب هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ