بازار خودرو با واردات دست‌ دوم‌ها رقابتی خواهد شد

اقتصاد ایران: واردات خودروهای کارکرده باعث می‌شود نیاز کشور به خودروهای خارجی تامین شود. همچنین اگر واردات این خودروها به درستی انجام شود، قیمت بسیاری از محصولات چینی در بازار به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. البته ریزش قیمت در صورتی است که واردات با تعرفه مناسب و با تعداد بسیار بالا باشد. ضمن اینکه شرایط برای واردات افراد باید تسهیل شود و مانعی بابت واردات افراد حقیقی ایجاد نشود.

در همین زمینه آرا شاوردیان، نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات خود پرداخت.

تدوین آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، چه تاثیری بر بازار خودرو دارد؟

نابسامانی بازار خودرو و گرانی افسارگسیخته خودرو موجب شد قانون ساماندهی صنعت خودرو با پیش‌بینی واردات خودروهای نو و کارکرده در مجلس تصویب شود اما با وجود گذشت بیش‌از یک‌سال از زمان تصویب واردات خودروهای کارکرده، دولت در تدوین آیین‌نامه این قانون کوتاهی کرد تا اینکه هفته گذشته درنهایت آیین‌نامه واردات تصویب شد. درصورتی‌که واردات خودروهای دست‌دوم به‌درستی اجرایی شود، بازار خودرو به واسطه افزایش عرضه و رقابتی شدن سامان‌دهی خواهد شد. ازسوی‌دیگر خودروسازان داخلی نیز ناچارند تمام تلاش خود را برای تولید خودرو باکیفیت به کار برند تا بتوانند در بازار رقابتی مشتری را به خود جلب کنند.

ارزبری این خودروها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ارزبری واردات خودروهای کارکرده بسیار پایین است. ارزبری واردات این خودروها به نسبت محصولات صفرکیلومتر برندهای جهانی خودرو پایین بوده؛ البته از آنجاکه واردات این خودروها نیازی به ثبت‌سفارش برای تولید ندارد، می‌تواند در مدت کوتاه به تعدیل قیمت‌ها در بازار کمک کند البته در این مسیر باید به موضوع تامین ارز نیز توجه کرد تا بازار ارز نابسامان نشود.

آیا افراد از واردات خودروهای دست‌دوم حمایت خواهند کرد؟

درحال‌حاضر اکثر مردم تمکن مالی خرید خودروهای خارجی وارداتی را ندارند و شرایط تورمی و تحریم‌ها نیز مانع از پایین آمدن قیمت خودروهای داخلی می‌شود اما با واردات خودروهای کارکرده مردم توانایی خرید خودروهای خارجی باکیفیت را خواهند داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ