کوروت جدید با موتور ۸ سیلندر و ۱۰۶۴ اسب‌بخار قدرت

اقتصاد ایران: عصر خودرو- شورولت کوروت به تازگی از مرزهای ۸۰۰ و ۹۰۰ اسب‌بخار عبور کرده و به یک چهارم مایل زیر ۱۰ ثانیه و سرعت نهایی بیش از ۳۴۴ کیلومتر در ساعت دست یافته است. این خودرو با یک موتور ۵.۵ لیتری V-۸ و دو توربوشارژ، قدرتی معادل ۱۰۶۴ اسب‌بخار تولید می‌کند که ۳۰۹ اسب بخار بیشتر از آخرین خودرویی است که نشان ZR۱ را داشت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  در پنج سالی که از معرفی مدل ZR1 قبلی می‌گذرد، تغییرات زیادی در این سوپراسپرت رخ داده است. امروزه قدرتمندترین خودروها با باتری کار می‌کنند و موتورهای کوروت اکنون در پشت راننده قرار دارند اما ZR1 همچنان به عنوان یک سوپراسپرت با ذهنیت ماشین یک ماشین عضلانی آمریکایی باقی مانده است.
با قدرت چهار رقمی خود، انتظار می‌رود که حداقل 100.000 دلار کمتر از خودروهای اروپایی که برای شکست دادن آنها ساخته شده است قیمت داشته باشد.

بیایید با موتور کوچک LT7 شورولت آشنا شویم.

همانند مدل ZR1 C6 با 638 اسب‌بخار و مدل ZR1 C7 با 755 اسب‌بخار قدرت، خروجی فوق‌العاده ZR1 C8 2025 نتیجه تلاش مهندسان برای استخراج حداکثر قدرت از موتور کوچک V-8 آن است.
"تدج جوکتر" مهندس ارشد اجرایی پروژه کوروت گفت: "دلیل اینکه این اعداد عجیب هستند این است که ما از قبل هدف و مقدار خاصی برای میزان اسب‌بخار تعیین نکردیم. ما می‌خواستیم بیشترین قدرتی که فناوری به ما اجازه می‌دهد را داشته باشیم."

در مورد موتور LT7 شورولت کوروت ZR1 2025 باید گفت که این فناوری شامل ترکیبی نادر از حجم، دور موتور و توربو بوست است.
مانند موتور LT6 کوروت Z06 که هشت پیستون فورج شده LT7 یک میل‌لنگ تخت را می‌چرخانند و این امر باعث می‌شود موتور سریع‌تر و با دور بالاتری کار کند. در حالی که لرزش‌های جانبی شدیدی را ایجاد می‌کند  و اگر این لرزش ها کاهش نیابد، فیلتر روغن را از موتور V-8 جدا می‌کند.
خودروسازان به طور سنتی این عدم تعادل را با محدود کردن حجم به 4.5 لیتر یا کمتر کنترل کرده‌اند، اما هم فورد و هم شورولت با موتورهای V-8 جدید خود به حجم‌های بالاتر دست یافته‌اند. برای یک موتور V-8 با میل‌لنگ تخت، 5.5 لیتر بسیار بزرگ است.

استفاده از دو توربو به جای سوپرشارژر باعث می‌شود که اینرسی پایین بماند و ویژگی دور بالای میل‌لنگ تخت حفظ شود. گشتاور در 6000 دور در دقیقه به 1123 نیوتون‌متر می‌رسد.
حداکثر قدرت 1064 اسب بخار در 7000 دور در دقیقه حاصل می‌شود و خط قرمز در 8000 دور در دقیقه قرار دارد. در یک سواری بسیار کوتاه و بسیار سریع در صندلی مسافر در میدان آزمایش میل‌فورد جنرال موتورز در میشیگان، موتور LT7 صدایی بلند و افتخارآمیز تولید کرد که عمیق‌تر از صدای معمولی یک موتور V-8 با میل‌لنگ تخت بود، بیشتر شبیه به ناله بود تا زوزه.


نصب حسگر های سرعت بر روی توربو ها باعث می‌شود که دمنده‌ ها سریع‌تر بچرخند و نوک پره‌ های کمپرسور تا 1.7 برابر سرعت صوت حرکت کنند. چرخ‌ های توربین از آلیاژ نیکلی به نام Mar ساخته شده‌اند که تحمل حرارتی بیشتری نسبت به Inconel دارد و می‌تواند دما هایی تا 1900 درجه فارنهایت را تحمل کند.
در حداکثر فشار، موتور با 20 پوند بر اینچ مربع بوست کار می‌کند و هوای زیادی از طریق سیلندر ها پمپاژ می‌شود که خروجی اگزوز از چهار لوله خروجی خودرو را با نیروی 37 پوند فشار می‌دهد.

"تدج جوکتر" اصرار دارد که LT7 فقط یک نسخه تقویت شده از موتور LT6 Z06 نیست. توسعه این دو موتور V-8 که به نام Gemini شناخته می‌شوند به طور همزمان آغاز شد و از یک بلوک ریخته‌گری مشترک استفاده می‌کنند اما شورولت می‌گوید ZR1 با قطعات داخلی، میل‌بادامک‌ ها و سرسیلندرهای منحصر به فرد، به علاوه اقدامات خنک‌کننده اضافی، یک مرحله اضافی جمع‌آوری روغن و یک سیستم تزریق سوخت پورت کمکی ساخته شده است.

شورولت به ما قول داده که موتور LT7 در دور های پایین نیز قدرت زیادی خواهد داشت، به طوری که بیش از 1085 نیوتون‌متر گشتاور از 3000 تا 6500 دور در دقیقه تولید می‌کند. برای مقابله با این گشتاور زیاد، جعبه‌دنده اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه با دنده‌ های ضخیم‌تر ساخته شده است و الگوی پیچ چرخ‌های عقب از 120 به 130 میلی‌متر (حدود 5.1 اینچ) افزایش یافته است.
دیواره‌های تایر همانند Z06 است - یا Michelin Pilot Sport 4S ZP یا Pilot Sport Cup 2 R ZP اختیاری در اندازه 275/30 ZR20 (97Y) در جلو و 345/25 ZR21 (104Y) در عقب، اما ساختار داخلی آنها برای تحمل نیرو های شدیدتر تغییر یافته است.

با داشتن 394 اسب‌بخار قدرت بیشتر، شورولت کوروت C8 ZR1 2025 به راحتی کوروت C8 Z06 با 670 اسب بخار را در پیست مسابقه شکست خواهد داد اما مأموریت آن فراتر از ثبت زمان‌ های بالا و شکستن رکورد است. تیم ZR1 با هدف ساخت خودرویی با قابلیت‌ های بیشتر برای جاده نسبت به Z06، از پورشه 911 GT2 RS و فراری SF90 به عنوان معیار استفاده کرده است.

در پیکربندی استاندارد مدل ZR1 دارای نرخ فنر پایین‌تری نسبت به Z06 است تا سواری راحت‌تر و نرم‌تری ارائه دهد. اما با ارتقاء به بسته ZTK، سواری تقریباً به اندازه Z06 با بسته Z07 سفت و خشن می‌شود. این کیت آپگرید همچنین شامل تایرهای Cup 2 R و بسته آیرودینامیک با صفحات جلویی و بال عقب بزرگ است که به خودرو کمک می‌کند بیش از 545 کیلوگرم نیروی رو به پایین در حداکثر سرعت تولید کند.
خودروی پایه با کیت آیرودینامیک کم‌کششی و کم‌نیروی رو به پایین، پادشاه سرعت است و قادر به بیش از 215 مایل در ساعت است. شورولت نگفته است که خودروی مجهز به ZTK تا کجا از سرعت می‌افتد اما یکی از خبرنگاران حوزه خودرو سرعت این ماشین را اینطور توصیف کرده: "رسیدن به سرعت 345 کیلومتر در ساعت در طول سواری ما در صندلی مسافر بدون زحمت احساس می‌شد. بله، واقعاً به 328 کیلومتر در ساعت رسیدیم."


اما از نظر قیمت باید گفت که ابتدا قیمت شروع حدود 180.000 دلار را تخمین زدیم. سپس به ZR1 2019 نگاه کردیم که با قیمت 122.095 دلار عرضه شد. بر اساس این، فکر می‌کنیم احتمال زیادی وجود دارد که ZR1 جدید با قیمتی حدود 150.000 دلار شروع شود اما حتی اگر بالاتر باشد شکایتی نخواهیم داشت. با این مشخصات، هر قیمتی کمتر از 200.000 دلار یک معامله فوق‌العاده خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ