اختصاصی اکونیوز|

لاریجانی معاون اول نمی شود،دبیرشعام شاید!

اقتصاد ایران: روزگذشته یک خبری درفضای مجازی منتشرشد مبنی براینکه علی لاریجانی بعنوان معاون اول دولت پزشکیان منصوب شده است!

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  درپاسخ به تماس های تلفنی دوستانی که دنبال صحت وسقم این خبربودند دلایلی رابرای کذب بودن این انتصاب گفتم که دراینجا خواهم آورد:

۱- این خبرشایعه،پس ازیک دیدارچندساعته بین “علی ومسعود”منتشر شد وطولانی بودن مدت جلسه پشت درهای بسته دلیل اصلی انتشار این خبربوده است!

۲- هرچندکه علی لاریجانی باحمایت آقای ناطق نوری می تواندجایگاه خوبی در دولت داشته باشد اماسبقه سیاسی واجرایی چندین ساله و نفوذ تشکیلاتی او،باعث می شود درصورت معاون اولی لاریجانی،رئیس دولت چهاردهم درسایه قرارگیرد و و رانت لاریجانی نگذارد که پزشکیان آنگونه که باید و شاید درقامت یک رئیس جمهور ظاهرشود ولذا نزدیکان پزشکیان نخواهندگذاشت او مرتکب چنین اشتباهی بشود!

۳- ترس اصلاح طلبان از معاون اولی لاریجانی دراین است که بدلیل ارتباط او با دفتر رهبری،نگذارد میدان برای تاخت و تاز اصلاحیون مهیا وگسترده شود ولذا به طرق مختلف مانع از حضور رسمی لاریجانی آنهم درکسوت معاون اولی می شوند،زیرادادن چنین جایگاهی به او باعث می شود تمام معادلات آنها درانتخاب وزرا بهم بریزد و نتوانند دولت پزشکیان را دردست بگیرند.

۴– حضور۱۲ساله لاریجانی درمجلس(۱۳۸۷/۱۳۹۹) آنهم در جایگاه رئیس مجلس و حضور دوساله او درجایگاه دبیرشورایعالی امنیت ملی(۱۳۸۴/۱۳۸۶) باعث شده است تا پزشکیان تمایل شدید داشته باشد که از او درسمت دبیری شورایعالی امنیت ملی استفاده کند و عملا شورا و دبیرخانه را بدو بسپارد و خودش به کارهای کشورداری رسیدگی کند،لذا طولانی شدن جلسه این دو نفر از این منظر بیشتر قابل تعمق است.

۵- مخلص کلام اینکه بازی شورای راهبردی وکارگروه های ذیل آن به پایان رسیده و پزشکیان به همراه تیم اتاق فکر پشت پرده اش که تاکنون افشا نشده اند بخوبی توانستند اصلاح طلبان را سرگرم کنند و خودشان “ارنج”کابینه رابا”دست فرمان”دیگری بچینند که اعلام اسامی کابینه ۱۴در روز تنفیذ و یاتحلیف باعث شگفتی جماعت کثیر "پست آویز وپست خواه" می شود.

نکته دیگراینکه طیف تندرو و هنجارشکن اصلاح طلبان موسوم به جبهه مشارکت ازنزدیکی و تبعیت پزشکیان به رهبری بشدت عصبانی و ناراحت هستند و توسط بازوهای رسانه ای خود باعث بلبشو نشان دادن رفتارها وتصمیمات پزشکیان هستند که عملکرد آنان طی مدت ۱۵روزگذشته نشان داده که پزشکیان درآینده نزدیک چالش های اساسی با این طیف خواهد داشت.
بقول معروف،اندکی صبر،سحرنزدیک است.

یادداشت از :فرهادخادمی
روزنامه نگار

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ