در بیانیه اجلاس پرستاری عنوان شد؛

دولت چهاردهم به مشکلات پرستاران توجه کند

اقتصاد ایران: رؤسای هیأت مدیره‌ها و اعضای شورای عالی نظام پرستاری، در بیانیه‌ای بر لزوم توجه دولت چهاردهم به خواسته‌های جامعه پرستاری کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شرکت کنندگان اجلاس مشترک رؤسای هیأت مدیره‌ها و اعضای شورای عالی نظام پرستاری، در بیانیه‌ای بر لزوم توجه دولت چهاردهم به خواسته‌های جامعه پرستاری کشور تاکید کردند.

متن بیانیه

رؤسای هیأت مدیره های نظام پرستاری و اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت نام و یاد رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی به رئیس جمهوری منتخب چهاردهم جناب دکتر پزشکیان به خاطر کسب اعتماد ملت ایران صمیمانه تبریک عرض می‌کند.

تلاش‌های دولت و وزارت بهداشت سیزدهم در جهت رفع بخشی از مشکلات جامعه پرستاری مانند شروع اجرای قانون تعرفه گذاری مراقبت‌های پرستاری، تبدیل وضعیت بخشی از کارکنان پرستاری و استفاده از پرستاران توانمند در پست‌های کلیدی وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها قابل تقدیر است.

هر چند همچنان برخی مشکلات و موانع فعالیت حرفه‌ای پرستاران مانند کمبود نیرو، اجرای مناسب تعرفه گذاری مراقبت‌های پرستاری، پایین بودن حقوق و مزایا مانند اضافه کاری، مشکلات بازنشستگی و امنیت شغلی و مهاجرت مانع ایفای نقش کامل آنها در ارائه خدمات با کیفیت شده است.

در شروع به کار دولت چهاردهم مشارکت دادن نماینده سازمان نظام پرستاری در مهم‌ترین موضوع نظام سلامت یعنی انتخاب کاندیداهای وزارت بهداشت نویدگر این موضوع است که دیدگاه دولت چهاردهم و وزارت بهداشت، ارتقای جایگاه کارکنان نظام سلامت به ویژه پرستاران در نظام تصمیم گیری است.

رؤسای هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور و اعضای شورای عالی ضمن استقبال از این رویکرد ارزشمند، درخواست دارند این روند، در انتخاب رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز ساری و جاری شود و هیأت مدیره‌های نظام پرستاری به عنوان نمایندگان جامعه پرستاری بتوانند در تعیین شاخص‌ها و مصادیق رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی نقش داشته باشند.

همچنین از دولت انتظار می‌رود تا به مشکلات پرستاران در بخش‌های غیر دولتی مانند بخش خصوصی و خیریه، تأمین اجتماعی و دیگر سازمان‌ها و نهادهای دارای بخش بهداشت و درمان رسیدگی کند.

در پایان اعلام می‌داریم سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران و ۱۵۹ هیأت مدیره آن در سراسر کشور، در صورت توجه به جایگاه آنها در نظام سلامت، آماده اند در ارائه راه حل برای کاهش مشکلات فعلی، بهبود نظام سلامت و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سلامت با دولت و وزارت بهداشت کمال همکاری و مساعدت را داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ