جزئیات برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

اقتصاد ایران: جمعه پنجم مردادماه مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس با رژه ورزشکاران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، چند روز دیگر به مراسم افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴ باقی مانده است و هیجان برای برگزاری اولین مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک در خارج از یک ورزشگاه در حال افزایش است چرا که ورزشکاران با قایق در امتداد رود سن رژه می‌روند و پایتخت فرانسه را به یک صحنه بزرگ نمایش تبدیل می‌کنند.

مراسم افتتاحیه چه زمانی برگزار می‌شود؟
مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس جمعه ۲۶ جولای (5 مردادماه ) برگزار می شود. این مراسم از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی اروپا آغاز می‌شود و پیش بینی می‌شود بیش از سه ساعت ادامه یابد.

این مراسم افتتاحیه چه ویژگی خاصی دارد؟
پاریس ۲۰۲۴ به عنوان اولین بازی‌های المپیک تابستانی که مراسم افتتاحیه را در خارج از یک استادیوم برگزار می‌کند، تاریخ ساز خواهد شد.

شرکت کنندگان و بینندگان به جای صحنه‌های معمولی از راهپیمایی ورزشکاران در اطراف پیست دو و میدانی، از رژه رودخانه پر جنب و جوش در قلب پایتخت فرانسه لذت خواهند برد.

رودخانه سن، آبراه اصلی شهر، جایگزین مسیر سنتی خواهد شد و اسکله‌ها به عنوان جایگاه تماشاچیان عمل می‌کنند.

غروب خورشید که منعکس کننده مکان‌های دیدنی پاریس است، پس زمینه‌ای خیره کننده برای این رویداد ایجاد می‌کند.

پس از آزمایش‌های متعدد، از جمله حتی شیرجه زدن شهردار آن هیدالگو در رودخانه، همه چیز آماده میزبانی است.

مسیر رژه کجاست؟
مسیر رژه در امتداد رود سن یک سفر بصری در تاریخ و معماری پاریس ارائه می‌دهد.

این ناوگروه با شروع از پل Austerlitz در کنار Jardin des Plantes، شش کیلومتر در امتداد رود سن به سمت غرب حرکت می‌کند و از زیر پل‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی مانند نوتردام و موزه لوور عبور می‌کند.
ورزشکاران با تیم‌های ملی خود روی قایق‌ها گروه‌بندی می‌شوند، در نهایت در مقابل تروکادرو، میدان روبه‌روی برج ایفل، جایی که پروتکل‌های رسمی برگزار می‌شود، مشعل المپیک روشن می‌شود، و بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ به صورت رسمی آغاز می شود.

چه تعداد ورزشکار در این مراسم شرکت خواهند کرد؟
نزدیک به ۱۰۰ قایق با ورزشکار در طول رژه در امتداد رود سن شناور خواهند شد. کاروان های ورزشی بزرگ به مجزانه در قایق ها قرار می گیرند، اما کاروان های کوچک به صورت مشترک با دیگر کاروان ها در قایق ها قرار می گیرند.

چه نمایشی برای مراسم افتتاحیه در نظر گرفته شده است؟
 توماس جولی، کارگردان تئاتر فرانسوی، مدیر هنری مراسم المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ است. در حالی که جزئیات در دست نیست، نمایش نوید یک ترکیب بزرگ از عناصر سنتی و مدرن را می‌دهد که منعکس کننده چشم انداز فرهنگی متنوع فرانسه است.

Maud Le Pladec، طراح تشریفات، اعلام کرده است که در هر پل در طول مسیر رژه، اجراکنندگانی حضور خواهند داشت. او رهبری ۴۰۰ هنرمند از ۳۰۰۰ هنرمند شرکت کننده در این مراسم را برعهده خواهد داشت که همگی لباس‌های منحصر به فرد طراحی شده توسط دافنه بورکی را پوشیده اند.

 بورکی، مجری تلویزیون فرانسوی و کارگردان صحنه و لباس، سرپرستی تیمی از خیاط‌ها و آرایشگران را برعهده دارد. تعهد او به پایداری شامل استفاده از مواد قدیمی و به روز شده در کنار طرح‌های جدید است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ