توافق رهبران فلسطینی بر مصالحه در چین

اقتصاد ایران: گروه‌های فلسطینی در چین بر دست یابی به یکپارچگی ملی فراگیر در چارچوب سازمان آزادی بخش فلسطین و پایبندی به تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و تضمین حق بازگشت به خانه های خود به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  رهبران گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش های حماس و فتح در شهر پکن، پایتخت چین بعد از انجام دیدارهایی بین خود و وزیر خارجه این کشور، بیانیه پکن را به امضا رساندند.

رسانه های فلسطینی امروز سه شنبه با انتشار تصویر فوق به نقل از تلویزیوین چین گزارش دادند که رهبران گروه‌های فلسطینی طی این بیانیه که خواهان پایان دادن به دودستگی و تفرقه و تقویت وحدت بین گروه‌های فلسطینی است، بر ضرورت انجسام و هماهنگی بیشتر تأکید کردند.

کشور چین , فلسطین ,

گروه‌های حاضر و شرکت کننده در نشست پکن از این قرار است:

جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح)

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)

جنبش مردمی برای آزادی فلسطین

جنبش دموکراتیک برای آزادی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین

حزب خلق فلسطین

جنبش نبرد خلق فلسطین

جنبش ابتکار ملی فلسطین

جنبش اتحاد دموکراتیک فلسطین (فدا)

جبهه آزادسازی فلسطینیان

جبهه آزادی‌سازی عربی

جبهه عربی فلسطین

پیشتازان جنگ آزادیبخش خلق (نیروهای صاعقه)

گروه‌های فلسطینی طی این دیدارها در چین بر دست یابی به یکپارچگی ملی فراگیر که شامل همه نیروها و گروه‌های فلسطینی در چارچوب سازمان آزادی بخش فلسطین و پایبندی به تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و تضمین حق بازگشت فلسطینیان به خانه‌های خود بر اساس قطعنامه 194 به توافق رسیدند.

در بیانیه پایانی نشست گروه‌های فلسطینی آمده است که این گروه‌ها در جریان نشست خود در پکن، پایتخت چین، بر وحدت ملی همه جانبه که شامل همه نیروها و گروه‌های فلسطینی است و تعهد به تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس طبق قطعنامه‌های بین‌المللی 181 و 2334 توافق کردند.

بر اساس این بیانیه، همچنین گروه‌های فلسطینی از رای دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر غیرقانونی بودن اشغالگری رژیم صهیونیستی و شهرک سازی‌های این رژیم در اراضی فلسطین، استقبال کردند.

شرکت کنندگان در این نشست، بر حق مردم فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری و پایان دادن به آن طبق قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد و نیز تشکیل دولت موقت وفاق ملی با موافقت گروه‌های فلسطینی طبق حکم رئیس تشکیلات خودگردان و قانون اساسی فلسطین، تاکید کردند؛ مشروط بر اینکه نهادهای فلسطینی در خاک کشور فلسطین متحد شده و بازسازی نوار غزه را دنبال و راه را برای برگزاری انتخابات عمومی زیر نظر کمیته مرکزی انتخابات هموار کنند.

گروه‌های فلسطینی همچنین توافق کردند که چهارچوب رهبری موقت و یکپارچه برای مشارکت در تصمیم گیری سیاسی برای فلسطین را فعال کنند.

همچنین مقاومت فلسطین خواستار تلاش برای رفع محاصره وحشیانه تحمیل شده علیه ملت فلسطین به ویژه در نوار غزه و کرانه باختری و رسیدن کمک‌های انسانی و پزشکی به نوار غزه بدون قید و شرط شده و بر مقابله با توطئه‌های اشغالگران و تجاوزات مستمر آنها علیه مسجد الاقصی، شهر قدس و مقدسات آن تاکید کرد.

در این نشست، گروه‌های مقاومت فلسطین از استواری و مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه قدردانی و اعلام کردند که استواری این ملت در این نبرد، جایگاه آرمان فلسطین را تقویت کرده و همه توطئه‌ها برای نابودی آن را ناکام گذاشت.

گروه‌های مقاومت همچنین از همه کشورها و گروه‌ها و نیز جنبش‌های دانشجویی و ملی که از ملت فلسطین حمایت می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

گروه‌های فلسطینی تاکید کردند که هرگونه قیمومیت و تلاش برای سلب حق ملت فلسطین در نمایندگی از خود، یا مصادره تصمیم ملی آنها را رد می‌کنند.

از طرف دیگر مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین طی سخنانی با اشاره به اینکه در مورد مسئله فلسطین، موضع چین همواره ثابت و روشن بوده است، گفت: ما همیشه در کنار صلح و عدالت و در کنار آرزوهای مشترک اکثریت کشورها و وجدان بشری ایستاده‌ایم. ما از جامعه بین‌المللی انتظار داریم که با توجه به نظریه مشورتی دادگاه، به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر برای حل و فصل هرچه سریعتر مسئله فلسطین و دستیابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه خاورمیانه ادامه دهند.

لازم به ذکر است که در این نشست دو روزه در چین، گروه‌های مختلف فلسطینی از جمله جنبش‌های فتح، حماس و جهاد اسلامی شرکت کردند. این گروه‌ها پیشتر در ماه فوریه در مسکو با یکدیگر دیدار کرده بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ