رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق عنوان کرد:

راه‌اندازی بازار ارز توافقی منشاء تحولات در اقتصاد کشور

اقتصاد ایران: رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت:راه‌اندازی بازار ارز توافقی منشاء تحولات در اقتصاد کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،یحیی آل اسحاق؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق  با اشاره به راه‌اندازی بازار ارز توافقی در مرکز مبادله در راستای حمایت از صادرکنندگان خرد، متوسط و دانش بنیان‌ها، گفت: بی‌تردید هر حمایتی که از واحدهای کوچک، متوسط و دانش بنیان به عمل آید مثل راه‌اندازی بازار ارز توافقی، راهبرد بسیار مطلوبی است چراکه باید از کسب و کارها به ویژه بخش کوچک و متوسط و همچنین دانش‌بنیان حمایت شود تا این فعالیت‌ها بتوانند جای خود را در تجارت خارجی، سیاست‌های پولی مالی و ارزی پیدا کنند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: در صورتی که بانک مرکزی از کسب‌و کارهای کوچک، متوسط و دانش بنیان حمایت کند شاهد بنیه و جان گرفتن این واحدها خواهیم بود؛ چرا که این واحدهای تجاری و تولیدی بنیه قوی شبیه به واحدهای پیشران ندارند و نمی‌توانند مسائل خود را بدون حمایت به راحتی حل و فصل کنند.

آل اسحاق معتقد است: با تقویت واحدهای صادراتی خرد و متوسط و حمایت از آنها، قطعاً سایر نهادها نیز وارد عرصه می‌شوند و کمک‌های حقوقی در بخش‌های مختلف را به این بنگاه‌ها و فعالان نوپا عرضه خواهند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه راه‌اندازی بازار ارز توافقی به معنای حمایت از کسب و کارهای خرد است، تصریح کرد: حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط و دانش بنیان‌ها به این دلیل مهم است که این بنگاه‌ها با توجه به اقتضائات امروز کشور می‌توانند قسمت بزرگی از مشکلات اقتصادی و بیکاری جامعه را برطرف کنند، بنابراین باید حمایت شوند.

وی در این باره افزود: بانک مرکزی باید نگاه ویژه‌ای به حمایت از بنگاه‌های خرد و متوسط و دانش بنیان‌ها داشته باشد مثل نگاه حمایتی به شرکت‌های بزرگ. اگر این روال توسط بانک مرکزی در اولین قدم‌ها طی شود قطع به یقین بنگاه‌های خرد، متوسط و دانش بنیان نفس خواهند کشید و به تدریج وارد بازارهای منطقه‌ای و جهانی می‌شوند.

آل اسحاق در این باره تصریح کرد: بانک مرکزی در خصوص موضوعات مهمی مثل ضمانت نامه‌ها، مسائل حقوقی، تعهدات بازگشت ارز و اطلاعات مالی و اقتصادی می‌تواند به بنگاه‌های خرد، متوسط و دانش بنیان‌ها کمک کند که به مثابه کمک به جهش تولید و درآمدزایی و رفاه بیشتر کشور است.

این فعال تجاری گفت: واقعیت این است که همه نهادها و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی مثل بانک مرکزی باید کمک و حمایت از واحدهای کوچک و متوسط و دانش بنیان را در دستور کار داشته باشند چرا که اگر واحدهای نوپا حمایت شوند با توجه به ظرفیت بالایی که دارند می‌توانند منشأ تحولاتی در اقتصاد کشور باشند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: در کنار حمایت‌های بانک مرکزی مثل راه‌اندازی بازار ارز توافقی؛ انتظار می‌رود سایر نهادها نیز از کسب و کارهای کوچک و متوسط و دانش بنیان‌ها حمایت کنند مثل گمرک، اتاق ایران، اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و وزارت صمت.

وی در پایان گفتگو خاطر نشان کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط شبیه به کودکی هستند که به تازگی راه افتاده لذا از این کودک نمی‌توان انتظار داشت مانند قهرمان دو میدانی، چابک باشد. حمایت از کسب و کارهای خرد و متوسط و دانش بنیان در دنیای امروز قطعاً منشأ برکات و خیر فراوانی برای اقتصاد کشور خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ