دولت جدید نمی‌تواند از تعهدات مسکن عقب گرد داشته باشد

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره مهمترین اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه مسکن پرداخت و گفت: نهضت ملی مسکن تعهدات حاکمیت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،عبدالحسین همتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه مسکن گفت: دولت چهاردهم حتماً تعهدات دولت قبل در حوزه مسکن سازی را دنبال خواهد کرد و اگر هم با اصلاحاتی می‌تواند این روند تخصیص زمین رایگان و اعطای تسهیلات را تسریع ببخشد اعلام کند تا اصلاحات لازم در مجلس این مقدمات فراهم شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نباید طرح نهضت ملی مسکن در دولت جدید متوقف شود و به سرنوشت مسکن مهر دچار شود مثل اتفاقی که در دولت یازدهم و دوازدهم افتاد و طرح مسکن مهر متوقف شد و مردم زیادی از این مسئله متضرر شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت روحانی مسکن مهر دولت احمدی نژاد به طور کامل رها شد، اگر قرار باشد در دولت چهاردهم هم این رویکرد وجود داشته باشد آسیب است.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته با وجود اینکه دولت‌ها عوض می‌شود اما تعهدات دولت قبل اجرا می‌شود ولی در کشور ما دولت جدید برنامه‌های دولت قبل را به طور کامل کنار می‌گذارد.

همتی گفت: اینکه با تغییر دولت‌ها این قوانین کنار گذاشته شود اقدام درستی نیست، چون این قوانین در واقع تعهدات حاکمیت است نمی‌توان از اجرای آنها برگشت کرد و عقب گرد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته رویکرد رئیس جمهور منتخب هم نشان می‌دهد که به صورت فراجناحی و حزبی برخورد خواهند کرد و برای اجرای پروژه ملی مسکن تمام ظرفیت‌های کشور را به کار خواهند گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد: مهمترین اقدامی که باید برای رونق نهضت ملی مسکن انجام شود عرضه زمین است زیرا در حال حاضر قیمت بالای زمین باعث شده که قیمت مسکن خیلی بالا برود ولی اگر عرضه زمین رایگان در دولت بعد هم ادامه پیدا کند و بانک‌ها هم به تعهدات خود برای اعطای وام عمل کنند، شاهد تحقق نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ