رئیس شورای شهر تهران:

درباره شهردار تهران تابع قانون هستیم

اقتصاد ایران: رئیس شورای شهر تهران نسبت به انتشار اخباری از جریانات سیاسی درباره برکناری زاکانی از شهرداری تهران گفت: ما تابع قانون هستیم و هرچه قانون بگوید آن را عمل می‌کنیم و چیزی غیر از آن نداریم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  مهدی چمران پیش از آغاز دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در جلسه امروز ابتدا گزارشی از بازدید آقای امانی؛ عضو شورای شهر تهران از یکی از محلات منطقه 11 ارائه خواهد شد و در ادامه نیز به بررسی یک فوریت احداث آرامستان های جدید در تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امروز فقط یک فوریت این لایحه در دستور کار اعضا قرار خواهد گرفت و در صورت تصویب در صحن به کمیسیون ها ارسال خواهد شد، همچنین ما بنا نداریم تا قطعی شدن نقطه نقاط جدید اسامی محدوده‌ها را اعلام کنیم و پس از تملک این محدوده‌ها اعلام خواهند شد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: البته تاکید شورا بر این است که در چهار گوشه از شهر تهران آرامستان‌هایی احداث شود و این مسئله می‌تواند باعث تسهیل در رفت و آمد خانواده‌ها باشد.

وی ادامه داد: اصلاح مصوبه‌ای در خصوص مجوز حفاری یکی دیگر از دستور جلسات امروز شورا خواهد بود و در ادامه نیز معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران گزارشی را از پروژه های در دست اجرا به شورا ارائه خواهد کرد و ان‌شاءالله در جلسه اتی شورای شهر تهران نیز معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارشی از آخرین وضعیت ساخت واگن‌های چینی به شورا ارائه می‌کند.

چمران درباره نرخ کرایه تاکسی‌های برقی گفت: در قالب این مسئله نیز شورای شهر تهران مصوبه‌ای را دارد و با توجه به اینکه این تاکسی‌ها در قالب تاکسی‌های گران‌قیمت محسوب می‌شوند شورا مصوبه‌ای را داشته که می‌توانند تا 80 درصد کرایه‌های خود را نسبت به کرایه‌های تاکسی‌های معمولی افزایش دهند البته سازمان تاکسیرانی پیشنهادی داده که بیش از 50 درصد این کرایه‌ها افزاش پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه دولت نیز مکلف و موظف است بخشی از هزینه خرید تاکسی‌های برقی را به تاکسیرانان پرداخت کنند، گفت: وزارت نفت باید از قبل برای صرفه‌جویی بنزین برای این تاکسی‌ها مبلغی را حدود 400 میلیون تومان به صورت وام به تاکسیران ها پرداخت کند که البته ما نیز این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و آنها نیز اعلام کرده‌اند منتظر هستند ببینند چه میزان صرفه‌جویی از محل تاکسی‌های برقی در بخش بنزین انجام می‌شود تا این تسهیلات را پرداخت کنند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم این موضوع در همین ایام به نتیجه برسد و وزارت نفت نیز این تسهیلات را بپردازد. چرا که خرید تاکسی های برقی با توجه به قیمت یک میلیارد و دویست میلیون تومانی آن بسیار سخت و دشوار است و بسیاری از تاکسیران‌ها این موضوع را در دیدارها و به صورت مکتوب به ما ارسال کرده‌اند.

وی درباره قرارداد چین و تحقق آن با دولت چهاردهم نیز گفت: در این زمینه شهردار تهران صحبتی را با رئیس جمهور منتخب داشته و باید منتظر باشیم تا دولت کارش را آغاز کند.

چمران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه در یک هفته گذشته برخی از جریان‌ها و رسانه‌ها به صورت ویژه به برکناری آقای زاکانی از شهرداری تهران پرداخته‌اند و با توجه به این موارد آیا شورا بنا دارد آقای زاکانی را برکنار یا حفظ کند، گفت: ما تابع قانونیم و قانون هرچه بگوید باید اجرا کنیم و ما فراتر از قانون نداریم.

وی با اشاره به وضعیت خاص منطقه 19 و پدیده فروش غیرمجاز زمین‌های وقفی در این منطقه بیان کرد: عده‌ای سودجو در این منطقه به ساخت و سازهای غیرمجاز و متعاقب آن فروش این املاک به طور غیرقانونی اقدام می‌کنند. این موضوع با توجه به شرایط نامطلوبی که به وجود آورده، ضرورت برخورد قاطع با این متخلفان را ایجاب می‌کند. شهرداری باید با جدیت کامل در مقابل ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه 19 بایستد و در صورت احداث بناهای غیرقانونی، نسبت به تخریب آنها اقدام کند. این تصور که به صرف احداث بنا، باید خدمات عمومی مانند آب، برق و گاز به آن ارائه شود، کاملاً مردود است. ارائه این خدمات صرفاً در صورت اخذ مجوزهای قانونی و ساخت و ساز طبق ضوابط و مقررات امکان‌پذیر خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ