رئیس کل دیوان محاسبات کشور:

تغییر دولت بهانه‌ای برای ترک مسئولیت‌ها نباشد

اقتصاد ایران: رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: آغاز فعالیت دولت جدید، نباید بهانه‌ای برای انحراف از معیارها و ترک مسئولیت‌ها توسط برخی از مدیران و مسئولان در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  سید احمدرضا دستغیب در نشست با حسابرسان کل معاونت‌های فنی و اقتصادی دیوان محاسبات کشور با قدردانی از زحمات و تلاش‌های حسابرسان، آنان را خط مقدم انضباط مالی و ایجاد شفافیت در دستگاه‌های اجرایی دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن پایان فعالیت دولت سیزدهم افزود: با توجه به نقل و انتقالاتی که در هفته‌های آینده انجام می‌شود، شاهد انجام اقداماتی، توسط برخی مدیران دستگاه‌ها و مسئولان مالی دستگاه‌های اجرایی هستیم که ضرورت دارد، تحت نظارت حسابرسان دیوان محاسبات قرار گیرد تا در چهارچوب ضوابط و مقررات قانونی باشد و انحرافی در آن صورت نگیرد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه باید نظارت‌های لازم برای عدم ایجاد تعهدات مالی جدید، جلوگیری از پرداخت‌های غیرمتعارف، تسویه حساب‌ها، عزل و نصب‌ها به خصوص در حوزه شرکت‌ها و مراقبت بر ترک تشریفات در این ایام به درستی صورت گیرد، خطاب به حسابرسان کل این نهاد نظارتی بیان کرد: در صورتی که انحراف از معیار و تخلفاتی در حال انجام است، به موقع تذکر دهید، همچنین در چهارچوب قانونی با مدیران مالی که دنبال این هستند که برخی از کارها به سرانجام برسد همراهی لازم را داشته باشید.

دستغیب با تاکید بر اینکه مسئولیت‌ها باید تا آخرین لحظه حفظ شود، افزود: نباید مدیری، مسئولیت خود را به بهانه اینکه دولت در حال تغییر کردن است، رها کند بلکه باید تا آخرین روز مسئولیت، در محل کار خود مستقر باشد.

وی گفت: حسابرسان کل دیوان محاسبات باید به عنوان ستون، رعایت انضباط مالی و اعمال شفافیت در دستگاه‌های اجرایی این مراقبت را داشته باشند که اگر مدیری نیز این روزها به مرخصی می‌رود، مرخصی او نامتعارف نبوده و به حدی نباشد که به معنای ترک مسئولیت و یا محل مأموریت محسوب شود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه امیدواریم این دوره انتقالی دولت به بهترین شکل ممکن صورت گیرد و آنچه به نفع مردم است رقم بخورد، تصریح کرد: در موضوع جابجایی مدیران در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، نیازمند یک دستورالعمل، برای تشریح آخرین وضعیت دستگاه‌ها در زمان واگذاری به مدیر جدید هستیم که باید برای این مهم چاره اندیشی شود.

دستغیب همچنین در سخنان خود با اشاره به جایگاه و اهمیت دیوان محاسبات کشور و نقش مؤثر آن در راهبرد امور کشور گفت: انتظار است پس از جابجایی‌ها و آغاز به کار وزرای محترم در وزارتخانه‌ها، برگزاری جلسه با حسابرسان کل این نهاد نظارتی به منظور بررسی آخرین وضعیت دستگاه‌های اجرایی مربوطه، آسیب شناسی و چالش‌های موجود در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که معاونان اقتصادی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور نیز حضور داشتند حسابرسان کل به ارائه پیشنهادهای خود پرداختند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ