عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:

سهم قابل توجه نفت و گار در رشد اقتصادی کشور

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: رشد اقتصادی کشور تقریباً ۳ درصد بود که با احتساب سهم بخش نفت و گاز این رشد به ۶ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در  درباره میزان ارتقا رشد فروش نفت و گاز، گفت: مصرف بنزین و فروش آن در اواخر دولت قبل روزی 80 میلیون لیتر بود و هم اکنون به 123 میلیون لیتر در روز رسیده است و با این وجود با ناترازی بنزین رو به رو نشدیم و پالایشگاه آبادان و تهران در حال تولید بنزین هستند و نیاز بازار داخلی را تأمین می‌کند، هر چند در ابتدا صادرات هم داشتیم ولی به دلیل عدم تعادل بین توسعه صنعت و مصرف بنزین این صادرات قطع شده و نیاز داخل را فقط تأمین می‌کند.

علیزاده برمی گفت: در حال حاضر یکی از منابع بزرگ صادراتی کشور ما پتروشیمی است که محصول بالا دستی نفت خام محسوب می‌شود. همه این موارد در حالی است که با وجود دشمنی دشمنان و تحریم‌های حداکثری، فروش نفت و گاز به ثبات رسیده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این شرایط با وجود اعمال تحریم‌های شدیدتر هیچ اتفاقی برای ایران نخواهد افتاد و در پارس جنوبی نیز فاز 11 با اتکا به توان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان به بهره‌برداری رسید و 20 میلیون متر مکعب بر ظرفیت استخراج ما افزوده شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس توضیح داد: با این اقدامات بود که توان توان فنی مهندسی ایران روی شناور‌های روی دریا ارتقا پیدا کند و در این حوزه هم سطح سایر کشور‌ها شدیم و به خود کفایی در میادین گازی روی دریا دست پیدا کردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: میزان برداشت ایران از پارس جنوبی از قطر بالاتر رفت که در تحریم‌ها رخ داد با وجود اینکه شدیدترین تحریم‌های آمریکا در حوزه نفت و گاز انجام شد‌.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی کشور تقریباً 3 درصد بود که با احتساب سهم بخش نفت و گاز این رشد به 6 درصد رسید.

نماینده مجلس دوازدهم بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم صادرات گاز به عراق به کمترین میزان ممکن رسید ولی با بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم ارتباط با عراق توسعه یافت و قرارداد صادرات گاز به عراق به مدت 5 سال به امضا رسید و در تسویه با عراق هم به شیوه جدید تهاتر با نفت کوره دست پیدا کردیم.

علیزاده برمی گفت: به دلیل فعال بودن بخش خصوصی ما برای فروش نفت کوره درآمد ارزی بالایی برای ما حاصل شد با این شیوه نظام تسویه تهاتری را رونق دادیم. از سوی دیگر توسعه صادرات گاز به ترکیه را داشتیم که این ارتباطات باعث رشد تجارت 30 درصدی گاز شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ