وزیر نیرو خبرداد:

دستور قطع برق ادارات پرمصرف صادر شد

اقتصاد ایران: وزیر نیرو گفت: تأکید دولت همواره این بوده است که برنامه‌های مدیریت مصرف باید از بخش‌های دولتی آغاز شود و بر این اساس شرکت‌های توزیع موظف هستند برق آن دسته از اداراتی را که نسبت به کاهش مصرف برق خود اقدام نمی‌کنند، قطع کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در جلسه مدیریت مصرف برق فصل گرم سال که در مرکز دیسپاچینگ ملی شرکت مدیریت شبکه برق ایران و با حضور مدیران ارشد صنعت برق کشور برگزار شد، گفت: همانطور که گزارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد، در دو هفته پیش رو شاهد افزایش بی‌سابقه دما در سراسر کشور خواهیم بود که به دلیل همزمانی این افزایش دما در نقاط مختلف کشور، تقاضای مصرف برق به شدت افزایش می‌یابد.

وزیر نیرو ادامه داد: استقرار گنبد حرارتی و افزایش شدید دما تنها محدود به ایران نیست و کل منطقه غرب آسیا با این شرایط رو به رو است و گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی کشور‌های منطقه خلیج فارس که از زیرساخت‌های مناسبی نیز در حوزه برق رو به رو هستند به ناچار نسبت به اعمال خاموشی اقدام کرده‌اند.

وی با تأکید بر این نکته که باوجود افزایش بسیار زیاد دمای هوا شاهد پایداری شبکه سراسری برق در ایران هستیم، افزود: باتوجه به شرایط ویژه‌ای که در آن قرار داریم، تمامی بخش‌های صنعت برق کشور اعم از نیروگاه‌ها، بخش انتقال و بخش توزیع و در آماده باش کامل هستند و نهایت تلاش خود را برای تولید و توزیع حداکثری برق در بخش‌های مختلف مصرفی انجام می‌دهند.

محرابیان با اشاره به برگزاری جلسه ویژه مدیریت تولید و مصرف برق در مرکز دیسپاچینگ ملی برق خاطرنشان کرد: در این جلسه ظرفیت تولید برق کشور از طریق واحد‌های مختلف نیروگاهی مانند نیروگاه‌های حرارتی، تجدیدپذیر، اتمی و برقابی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا واحد‌های محدودی که به دلیل تعمیرات از مدار خارج هستند حداکثر تا فردا ظهر به مدار تولید وارد شوند تا در حوزه تولید با بالاترین ظرفیت ممکن در خدمت بخش‌های مختلف مصرف‌کننده برق باشیم.

وزیر نیرو مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف را رمز عبور موفق از اوج بار سال جاری دانست و در این باره گفت: در دو سال گذشته باوجود ناترازی موجود میان مصرف و تولید از طریق مدیریت مصرف توانستیم اوج بار مصرف برق را به نحو مطلوبی مدیریت کنیم و در سال جاری نیز از این طریق می‌توانیم از اوج بار با موفقیت عبور کنیم.

وی با اشاره به سپرده شدن مدیریت مصرف در بخش خانگی به مردم یادآور شد: بخش عمده‌ای از مشترکان بخش خانگی در هفته‌های گذشته با برنامه‌های مدیریت مصرف همکاری داشتند که جا دارد از آن‌ها تشکر کنیم، اما تعداد اندکی از مشترکان بخش خانگی نیز مصارف بالای 2 تا 3 برابر الگو دارند که در دو هفته پیش رو ناگزیر هستیم به دلیل جلوگیری از تضییع حقوق دیگر مشترکان ابتدا نسبت به محدودسازی برق آن‌ها در صورت لزوم نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام کنیم.

محرابیان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم همکاری حداکثری بخش اداری با برنامه‌های مدیریت مصرف اشاره کرد و در این خصوص تأکید کرد: هدف‌گذاری صورت گرفته برای مدیریت مصرف در بخش اداری 1500 مگاوات بود، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد حداکثر همکاری ادارات به 1200 مگاوات رسیده است که این یعنی برخی ادارات به وظایف خود در حوزه کاهش مصرف برق عمل نمی‌کنند.

وزیر نیرو در همین رابطه بیان کرد: تأکید دولت همواره این بوده است که برنامه‌های مدیریت مصرف باید از بخش‌های دولتی آغاز شود و بر این اساس شرکت‌های توزیع موظف هستند برق آن دسته از اداراتی را که نسبت به کاهش مصرف برق خود اقدام نمی‌کنند، قطع کند.

وی با اشاره به اهمیت ورود مولد‌های خودتأمین دستگاه‌های دولتی و نظامی به مدار تولید برق بیان کرد: مولد‌های دستگاه‌های دولتی و نظامی باید به صورت مستمر در مدار باشند و این مراکز حتی المقدور لازم است برق مورد نیاز خود را از طریق مولد‌های خودتأمین تأمین کنند.

محرابیان در بخش انتهایی سخنان خود با تأکید بر لزوم همراهی صنایع با برنامه‌های مدیریت مصرف در روز‌های گرم سال جاری اظهار داشت: در بخش صنایع الگوی کامل و دقیقی از مدیریت مصرف از قبل طراحی شده است که بسیاری از صنایع با این برنامه هماهنگ هستند و تعداد اندکی از صنایع نیز که از برنامه‌ها تجاوز کرده‌اند، ‌امیدواریم طی دو الی سه هفته آینده تمامی صنایع در چارچوب برنامه‌ها با صنعت برق همکاری کنند تا بتوانیم برق پایدار برای تمامی بخش‌ها با وجود شرایط سخت پیش رو تأمین کنیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ