امام جمعه رشت:

دولت جدید در زمینه ثبات قیمت ها تلاش کند

اقتصاد ایران: رشت- امام جمعه رشت با بیان اینکه دولت جدید در زمینه ثبات قیمت ها تلاش کند، گفت: بی‌ثباتی در قیمت‌ها به‌ نفع مردم و دولت و بازار نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت با تاکید بر رعایت تقوا و تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: جامعه‌ای اگر بتواند در رفتارها و کنشگری‌های مردم ساختارهای ارتقا را ایجاد کند منجر به توسعه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه طرح توسعه در کشور ما سابقه دارد، افزود: از سال ۱۳۲۰ طرح توسعه هر ۵ سال اتفاق می‌افتاد و از سال ۶۸ پس از انقلاب اسلامی ایران طرح‌های توسعه‌ای در قالب سند چشم انداز در کشور تقریباً وارد میدان شد و هم اینک نیز طرح توسعه هفتم از سال ۱۴۰۳ را پیش رقم خورد.

وی با بیان اینکه در تمام دولت‌ها نیز حداکثر رشد اقتصادی ۳۵ الی ۳۷ درصد بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه دولت‌ها نتوانستند بیش از این موفقیت داشته باشند، این امر مورد گلایه مقام معظم رهبری و سایر کارشناسان و متخصصان اقتصادی بوده است.

امام جمعه رشت تصریح کرد: اما اگر آیت الله رئیسی شهید نمی‌شد به احتمال زیاد دولت سیزدهم می‌توانست به رشد پیش بینی شده ۸ درصدی دست یابد و در این زمینه بالاتر از همه دولت‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت جدید برای ثبات بازار و قیمت‌ها تلاش کند زیرا تورم و بی ثباتی بازار به نفع ملت، دولت و بازار نیست، ادامه داد: تورم موجب ایجاد آسیب‌های روحی و روانی برای مردم می‌شود البته فرهنگ کشور نیز از دیگر مسائل مهم و ضروری است که باید مورد توجه باشد.

آیت الله فلاحتی رشد اقتصادی، مهار رشد نقدینگی، ثبات قیمت‌ها و ایجاد فضای مناسب پولی را از اهداف کلی برنامه هفتم توسعه خواند و گفت: امیدواریم دولت جدید در این راستا تلاش‌های لازم را داشته باشد.

وی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت به ترور ترامپ نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۲ قرن است که شاهد ترور رؤسای جمهور آمریکا هستیم که تاکنون ۱۰ رئیس جمهور ترور شدند و از این تعداد ۴ نفر کشته شدند.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش آمریکا برای متهم کردن ایران بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در وقت مقتضی و مقتدرانه، انتقام همه شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی را از جنایتکاران خواهد گرفت‌.

فلاحتی با بیان اینکه امروز شعله خشم جبهه مقاومت نیز در حال افزایش است، گفت: ملت‌های آزاده و شبکه مقاومت در دنیا به صهیونیست‌ها هشدار دادند و ان شاالله صهیونیست غاصب به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ