تویوتا تاندرا سهم Ram را از بازار وانت پیکاپ گرفت

اقتصاد ایران: پیکاپ سایز بزرگ تویوتا تاندرا با کنار زدن Ram در آستانه‌ی تکیه‌زدن بر جایگاه سومین پیکاپ پرفروش آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پیکاپ‌های سایز بزرگ برای سال‌های متوالی همواره جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای بازار آمریکا بوده‌اند و شرکت‌های خودروساز آمریکایی از جمله فورد و شورولت در این بخش از بازار حکمرانی می‌کنند؛ اما تویوتا در آستانه‌ی خلق اتفاقی تاریخی است.

S&P Global در گزارشی اختصاصی نوشت که فروش و سهم بازار تویوتا تاندرا از ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) تاکنون از پیکاپ Ram پیشی گرفته است. آمار نشان می‌دهد که سهم بازار تاندرا در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) به ۱۵٫۳ درصد رسیده است؛ در حالی که سهم بازار رم زیر ۱۰ درصد است. تویوتا با پیکاپ GMC Sierra با سهم بازار حدود ۱۷ درصدی، فاصله‌ی چندانی ندارد.

سهم بازار پیکاپ‌های سایز بزرگ در بازار آمریکا
S&P Global

سهم بازار تویوتا تاندرا پس از معرفی نسل جدیدش در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی افزایش یافت. فروش تاندرا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۳۱٫۳ درصد رشد داشته، درحالی‌که فروش رم در همین بازه‌ی زمانی ۲۰ درصد کاهش یافته است.

رم آمار فروش پیکاپ‌هایش را به تفکیک هر مدل منتشر نمی‌کند. رم ۱۵۰۰ رقیب مستقیم تویوتا تاندرا محسوب می‌شود و برای سال ۲۰۲۵ تغییراتی روی آن صورت گرفته است که می‌تواند به افزایش فروشش کمک کند.

درحالی‌که تویوتا از نظر سهم بازار جلوتر است، رم با فروش ۱۷۹٬۵۲۶ خودرو در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ نسبت‌به فروش ۷۸٬۴۵۴ دستگاهی تاندرا دست بالاتر را دارد. اما باید توجه داشت که آمار فروش رم شامل پیکاپ‌های ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ نیز می‌شوند. درهرصورت تاندرا تنها یک گام تا رسیدن به جایگاه سوم پرفروش‌ترین پیکاپ‌های فول‌سایز بازار آمریکا فاصله دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ