دوربین روشن یک مستندساز در هواپیمای حامل شهید رئیسی

اقتصاد ایران: مستند "روایت تشییع" لحظاتی خاص از تشییع شهدای خدمت و آیت‌الله رئیسی است که از تلویزیون پخش می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مستند «روایت تشییع» با روایتی متفاوت از مراسمات تشییع شهید رئیسی در مناطق مختلف کشور پس از اتمام مراحل تولید، روی آنتن تلویزیون می‌رود.

علی تک‌روستا کارگردان "روایت تشییع" با اشاره به همراهی تیم مستندساز با پیکر شهدای خدمت در مراسمات تشییع شهدای خدمت گفت: در تمام مراسمات تشییع شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت حضور داشتم و از نگاه دوربین خود لحظاتی خاص از این تشییع بزرگ را ثبت کرده‌ام که در مستند روایت تشییع به نمایش درمی‌آید. سفر ما از معراج شهدای تبریز شروع شد و در مشهدالرضا(ع) به پایان رسید. در هواپیمای حامل پیکر شهدا حضور داشتیم و تلاش کردیم لحظات متفاوتی را از تشییع پیکرهای شهدای خدمت به ویژه آیت الله رئیسی به تصویر بکشیم.

وی اضافه کرد: بخشی از این مستند متمرکز بر عظمت مراسمات تشییع پیکرهای شهدای خدمت در سراسر ایران است؛ همچنین به جزئیات نیز پرداختیم و روایتگر حس و حال مردمی شدیم که در این مراسمات شرکت کردند. دل‌گویه‌های آنان بسیار شنیدنی بود؛ از پیرمرد بیرجندی که با ناله و گریه با شهید رئیسی سخن می‌گفت تا حرف‌های احساسی مردم مشهد که می‌گفتند: «امروز، امام رضا مهمان دارد!»

این مستندساز با اشاره به شیوه روایی مستند خود گفت: این مستند مصاحبه محور است و در آن جمعی از اعضای هیئت دولت خاطرات کمتر شنیده‌شده‌ای را از آقای رئیسی بیان می‌کنند. همچنین گفت‌وگویی با مردم داریم و آنان از سفرهای استانی شهید رئیسی و خدمات وی سخن می‌گویند. یکی از بخش‌های دیدنی این مستند،دلگویه های پیرمرد بیرجندی که با چشمانی اشکبار برای خوشامدگویی به آخرین سفر استانی شهید جمهور در مراسم تشییع پیکر او آمده است.

تک روستا ضمن اشاره به ایده نخستین خود برای ساخت مستند روایت تشییع گفت: قبل از اینکه آقای رئیسی رئیس جمهور شوند، در یک سفر جهادی همزمان با زلزله سرپل ذهاب ایشان را برای نخستین بار دیدم؛ خاطرم هست برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به یکی از قرارگاه های جهادی آمده بودند. این نخستین دیدار من با ایشان بود؛ بعد از آنکه خبر حادثه بالگرد را شنیدم (قبل از پیدا شدن پیکرها)، تصمیم گرفتم با حضور در مناطق میدانی، لحظات پرچالش اولیه را ثبت کنم؛ فرآیند سختی بود اما در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته توانستم از فرودگاه مهرآباد همراه پیکر شهدا باشم.

براساس این گزارش، مستند «روایت تشییع» تهیه شده در خانه تولیدات جوان مرکز سیمرغ است و  روز پنج شنبه 28 تیر ماه ساعت 12:40 از شبکه یک و ساعت 20 از شبکه افق پخش می‌شود. همچنین بازپخش آن جمعه 29 تیر ساعت 16 و 24  از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

عوامل تولید این مستند عبارتند از:

تهیه‌کننده، کارگردان و تصویربردار: علی تک روستا، نویسنده: یاسین پور عزیزی و تدوین: مجتبی میناوند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ