با ایجاد صلح و سازش ؛

پیشگیری از تشکیل ۴ هزار پرونده قضائی در دعاوی

اقتصاد ایران: اهواز - رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: خوزستان سرآمد صلح و سازش در کشور است و با همین روحیه سال گذشته از تشکیل بالغ بر چهار هزار پرونده اختلاف و دعاوی در سطح استان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علی دهقانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع حقوقدانان، اساتید حوزه دانشگاه، وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی و سردفتران اسناد رسمی استان، اظهار کرد: تلاش صلح‌یاران قبل و بعد از ورود به دستگاه قضائی، در فرایند رسیدگی و پس از اجرا که بدون دریافت هرگونه دستمزد برای حل اختلافات و دعاوی صورت می‌گیرد، همراهی و همدلی آنان با دستگاه قضائی، قابل تقدیر است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان افزود: ایجاد صلح و سازش، حل و فصل دعاوی و پیشگیری از تداوم و گسترش اختلافات، مهم‌ترین رکن آرامش و امنیت در جامعه است.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در حال حاضر با قانون مهم و اثرگذار «الزام به ثبت رسمی اسناد معاملات اموال غیرمنقول» مواجه هستیم که از گذشته تاکنون نیاز ضروری بوده و اکنون لازم الاجرا شده است. این قانون باید در جامعه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و زمینه اجرای آن توسط دستگاه‌های متولی فراهم شود.

دهقانی همچنین با اشاره به اجرای موفق طرح حدنگار در استان، گفت: برای سنددار شدن املاک روستایی و شهری، اقدامات قابل توجهی در حوزه ثبت اسناد استان صورت گرفته که به تثبیت مالکیت و اجرایی شدن این قانون کمک می‌کند.

وی با اعلام خبر تشکیل دادگاه‌های صلح در آینده نزدیک، افزود: جامعه حقوقی استان از جمله مرکز وکلا، کانون وکلا، هیأت‌های مدیره، سایر دست‌اندرکاران و مرتبطان باید همکاری‌های لازم را برای تبیین لازم در خصوص قانون جدید شوراهای حل اختلاف که دادگاه‌های صلح برای رسیدگی به برخی دعاوی حقوقی و نیز پرونده‌های کیفری پیش بینی شده است، داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ