شکست پرافتخارترین تیم آسیا توسط یوزهای جوان

اقتصاد ایران: تیم ملی هندبال جوانان ایران از سد کویت گذشت و به عنوان سرگروه به دور اصلی مسابقات قهرمانی آسیا صعود کرد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال جوانان پسر ایران در دومین بازی خود در دور مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا مقابل کویت، پرافتخارترین تیم قاره آسیا، به میدان رفت و در یک بازی هماهنگ و زیبا از سد این تیم گذشت تا با 4 امتیاز به عنوان سرگروه گروه B به دور اصلی مسابقات صعود کند.

ملی‌پوشان جوان کشورمان در نیمه نخست این دیدار مسلط و هماهنگ نشان دادند، به طوری که هم در خط حمله و هم دفاع پرقدرت ظاهر شدند تا آبی‌پوشان کویت در خط زنجیره دفاعی ایران اسیر شوند. هر چند کویت هم تیمی نبود که پا پس بکشد و با درخشش دروازه‌بان چالاک خود یعنی فرج عبدالله بسیاری از موقعیت‌های تک به تک مهاجمان ایران را خنثی کرد و  با بازی موثر خط حمله خود توانست اختلاف 3 گله را  جبران کند. با این حال، با درخشش امیرعباس زارعی سنگربان، امیر محمد پورقاسمی و خط زن ایران، در اواخر نیمه اول  این سپیدپوشان جوان هندبالیست ایران بودند که با نتیجه 12 بر 11 کویت را در نیمه نخست بازی شکست دادند.

در نیمه دوم، تیم ایران بازی را طوفانی آغاز کرد و با تمرکز بالا در خط دفاعی و توپ‌ربایی و قطع کردن به موقع پاس‌های کویتی‌ها تا دقیقه 10 نیمه دوم با 5 اختلاف از حریف خود جلو افتاد. در ادامه با قضاوت بحث برانگیز کوبل داوری کره‌ای، 2 بازیکن ایران  از زمین بازی اخراج و کویتی‌ها حداکثر استفاده را از 5 نفره بازی کردن ایران انجام داده و فاصله امتیازات را به یک گل رساندند. در دقایق پایانی بازی با درخشش صابر حیدری، کاپیتان تیم ملی ایران و تغییر سیستم بازی، تیم برتر بازی ایران بود و‌ در نهایت کویت را با نتیجه 25 بر 23 شکست دادند تا به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد راه یابند.

در ثانیه‌های آخر بازی هم خطای غیرورزشی بازیکن کویت روی امیرمحمد پورقاسمی باعث توقف این بازی شد.

ملی‌پوشان کشورمان با این پیروزی 4 امتیازی شدند تا به عنوان تیم اول گروه B به  دور اصلی (یک چهارم نهایی) مسابقات صعود کنند.

حریفان تیم ملی هندبال جوانان ایران در مرحله بعد با پایان یافتن  مسابقات امشب مشخص می‌شوند، به این صورت که در گروه یک، تیم‌های اول گروه‌های A و C و تیم‌های دوم گروه‌های B و D  و در گروه دوم تیم‌های اول گروه‌های B و D و تیم‌های دوم گروه‌های A و C با هم رقابت خواهند کرد و دو تیم اول هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد.

در سایر دیدارهای امروز بحرین با عربستان، کره‌جنوبی با ژاپن، چین تایپه با قطر و اردن با هند دیدار می‌کند.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان آسیا تا 4 مرداد به میزبانی اردن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ