سهم ۱۴.۸ میلیارد دلاری صنعت از تخصیص ارز نیمایی

اقتصاد ایران: از ابتدای سال تا ۲۲ تیر ماه ۱۴ میلیارد و ۸۲۴ میلیون دلار ارز به صنایع تخصیص یافته که سهم ارز نیمایی ۱۰ میلیارد و ۷۴۹ میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از اولویت‌های اصلی وزارتخانه تحت امرش را ساماندهی تأمین و تخصیص ارز به صنایع اعلام و تاکید کرده که تأمین ارز بر اساس برنامه کاری واحدها صورت خواهد گرفت؛ او در آخرین اظهارنظر خود در این ارتباط نیز گفته است که هر صنعتی که برنامه جامع و قابل قبول داشته باشد، می‌تواند مطمئن باشد که از دسترسی به منابع ارزی برخوردار است.

صنایع چقدر ارز گرفتند؟

حال بررسی جدیدترین آمار مربوط به تأمین ارز نشان می‌دهد که از اول فروردین ماه تا ۲۲ تیرماه امسال، ۱۹ میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.

از این میزان سهم صنایع ۱۴ میلیارد و ۸۲۴ میلیون دلار بوده است.

بررسی جزئیات تأمین ارز بخش صنایع نیز حاکی از آن است از ابتدای امسال تا ۲۲ تیرماه تأمین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو معادل یک میلیارد و ۴۰۷ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک معادل یک میلیارد و ۵۷۴ میلیون دلار، صنایع معدنی معادل ۷۸۴ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید معادل ۹۲۱ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک معادل ۵۲۷ میلیون دلار بوده است.

بخش مربوط به سایر کالاها نیز در بخش صنایع ۵ میلیارد و ۵۳۶ میلیون دلار ارز نیمایی دریافت کرده است.

بر این اساس در مجموع میزان ارز نیمایی تأمین شده برای صنایع ۱۰ میلیارد و ۷۴۹ میلیون دلار بوده است.

صنعت ۱۴.۸ میلیارد دلار ارز گرفت؛ سهم ۳ میلیارد دلاری خودرو

همچنین از ابتدای سال تا ۲۲ تیرماه سال جاری ۴ میلیارد و ۷۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به صنایع تخصیص یافته است.

بر همین مبنا در مدت یاد شده میزان ارز تأمین شده واردات در مقابل صادرات برای صنایع حمل و نقل و خودرو ۹۹۰ میلیون دلار بوده که با توجه به یک میلیارد و ۴۰۷ میلیون دلار ارز نیمایی تأمین شده برای این بخش در مجموع صنایع حمل و نقل و خودرو ۲ میلیارد و ۳۹۷ میلیون دلار ارز دریافت کرده است.

صنایع تجهیزات برق و الکترونیک در مدت یاد شده ۱۷۴ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده که بر این اساس این بخش از صنعت در مجموع یک میلیارد و ۷۴۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده است.

بخش مربوط به صنایع معدنی نیز در این مدت ۷۵۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده که مجموع ارز دریافتی این بخش به انضمام ارز نیمایی به یک میلیارد و ۵۳۷ میلیون دلار رسیده است.

بخش ماشین آلات و تجهیزات تولید نیز ۷۶۸ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده که در مجموع یک میلیارد و ۶۸۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده است.

منسوجات و پوشاک در مدت یاد شده ۳۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده که بر این اساس مجموع تأمین ارز این بخش از صنعت به ۵۶۲ میلیون دلار رسیده است.

سایر بخش‌های صنعت نیز در مدت یاد شده یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند که در مجموع تأمین ارز این بخش به ۶ میلیارد و ۸۹۱ میلیون دلار رسیده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ