واکنش رهبران کشورهای مختلف به ترور ترامپ

اقتصاد ایران: برخی از سران کشورهای دنیا تیراندازی در گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در ایالت پنسیلوانیا را «خشونت سیاسی» خوانده و آن را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  دفتر کی‌یر استارمر نخست وزیر جدید انگلیس یکشنبه اعلام کرد: صحنه‌های گردهمایی ترامپ در پنسیلوانیا ما را شوکه کرد. ما همه اشکال خشونت سیاسی را به قوی‌ترین وجه محکوم کرده و در این لحظات بهترین آرزوهایمان را برای ترامپ و خانواده‌اش می‌فرستیم.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن نیز اظهار کرد: ما باید قاطعانه در مقابل هر گونه خشونتی که دموکراسی را به چالش می‌کشد، بایستیم.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفت: از شنیدن خبر حمله به ترامپ شوکه شدم و شدیدا آن را محکوم می‌کنم. بار دیگر شاهد خشونت اقدامات خشونت‌آمیز و غیرقابل قوبل علیه نمایندگان سیاسی هستیم.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از تیراندازی به ترامپ ناراحت شدم. خشونت سیاسی هرگز قابل قبول نیست. افکار من با ترامپ، همه آمریکایی‌ها و کسانی است که در تجمع حاضر بودند.

خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین «چپ بین‌الملل» را مقصر حمله به ترامپ دانست و در ایکس نوشت: آنها از وحشت شکست در انتخابات به تروریسم متوسل شدند تا دستور کار واپسگرا و اقتدارگرای خود را تحمیل کنند.

شیومارا کاسترو د زلایا رئیس جمهور هندوراس گفت: خشونت، خشونت بیشتر تولید می‌کند. متاسفم که چنین اتفاقی در روند انتخابات آمریکا رخ می‌دهد. با ترامپ اعلام همبستگی می‌کنم.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان نیز در ایکس نوشت: در این ساعات تاریک فکرم با ترامپ است و برایش دعا می‌کنم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که از «این حمله آشکار به ترامپ شوکه شده است.»
ترامپ بامداد یکشنبه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا در حالی در مورد موضوع مهاجرت سخنرانی می‌کرد، هدف گلوله قرار گرفت.

در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.

ترامپ پس از آنکه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت، در بیانیه‌ای گفت: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آمریکا هیچ جایی برای چنین خشونتی وجود ندارد. ما باید به عنوان یک ملت متحد شده و آن را محکوم کنیم.

وی همچنین در تماسی تلفنی با ترامپ گفت‌وگو کرد. این حادثه با واکنش‌های گسترده‌ای در داخل آمریکا مواجه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ