ضربه سنگین‌ بر پیکر سازمان‌‌ ایمیدور؛

آقای وزیر از قرارداد ۸ میلیاردی ایمیدور‌ خبر دارید؟

اقتصاد ایران: علاوه بر انتقادهایی که کارشناسان و رسانه ها از عملکرد رئیس روابط عمومی ایمیدرو و ضعف اطلاع رسانی و بی توجهی به خبرنگاران و رسانه ها در سایت های خبری و روزنامه ها مطرح کرده اند، وی در 6 تیرماه 1403 و در ماه های پایانی دولت سیزدهم، قراردادی به مبلغ بیش از 8 میلیارد تومان با صداو سیما امضا کرده است و سوال این است که در یکی دو ماه آینده دولت سیزدهم و ایمیدرو، قرار است چه موضوعی را اطلاع رسانی کند که نیاز به این هزینه هنگفت دارد و چرا با مبلغی به مراتب کمتر از آن، سعی ندارد که تولید محتوا و انتشارگزارش عملکرد ایمیدرو وبرنامه های این سازمان توسعه ای را با هزینه های بسیار کمتر به اطلاع عموم مردم برساند؟

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از بولتن نیوز، معاون مالی وتوسعه منابع شرکت تولیدی محصولات صوتی وتصویری سروش وابسته به صداو سیما، در تاریخ 6 تیرماه 1403 در نامه ای به آقای صدر مدیرکل روابط عمومی ایمیدرو،  اعلام کرده که براساس قرارداد 6 تیرماه 1403 با موضوع خدمات رسانه ای و اطلاع رسانی برنامه ها در شبکه های رادیو تلویزیون، نسبت به پرداخت مبلغ قرارداد به میزان 8 میلیارد و 250 میلیون تومان اقدام شود. 
نکته مهم دیگر این است که روابط عمومی ایمیدرو ۲ ماه است مدیر یا مدیرکل روابط عمومی ندارد و این پست به رییس دفترهیات عامل رسیده ، حالا نکته های زیادی در ریخت پاش های این روزهای آخر پیش می آید که امیدواریم نهادهای نظارتی، حراست و سازمان بازرسی به این نکات توجه کنند. 

انتقاد از تبدیل روابط عمومی توانمند ایمیدرو به وضعیت منفعل و ضعیف فعلی 
در خبری دیگر، بسیاری از کارشناسان رسانه ها و روابط عمومی ایمیدرو، نسبت به عملکرد سرپرست این روابط عمومی انتقاد کرده و معتقدند که روابط عمومی منفعل و ضعیف ایمیدرو خسارت‌های جبران ناپذیری برای سازمان ایمیدرو دارد. 
سازمان ایمیدرو به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های توسعه ای و نظارتی کشور در حوزه صنایع معدنی، با گذشت بیش از ۲۰ سال افتخار با داشتن مدیران روابط عمومی قوی توانسته بود شبانه روزی برای اطلاع رسانی دقیق، شفاف و سریع برای مردم کشور تلاش کند. 
اما در دو ماه گذشته، با آمدن سرپرست روابط عمومی جدید هیچ کدام از تلاش‌های سازمان ایمیدرو دیده نمی‌شود و اطلاع رسانی به شکل حرفه ای صورت نمی گیرد، این کار باعث می‌شود به تدریج کارشناسان روابط عمومی دلسرد شوند و با قدرت و توان قبلی کار نکنند. ثانیا مردم و فعالان صنعتی و معدنی و کسانی که باید از برنامه‌های سازمان ایمیدرو مطلع شوند تا بتوانند نیازهای خود را از این طریق برطرف کنند کاملا سردرگم بوده و در بی‌خبری به سر می‌برند. در این شرایط سازمان ایمیدرو اثرگذاری خود را از دست می‌دهد. 
استفاده از یک نیروی ناپخته به عنوان سرپرست روابط عمومی که اصول ارتباط و اطلاع رسانی را نمی‌داند ضربات سنگینی را به آن سازمان وارد می‌کند. 
اشتباهات روابط عمومی و عدم ارتباط با مردم باعث می‌شود که یک سازمان بزرگ مانند ایمیدرو به باتلاق ووضعیت نامناسبی در افکار عمومی و فضای کسب وکار و اقتصاد و صنعت کشور سقوط کند. روابط عمومی که فاقد ایده طرح و برنامه و آمادگی‌های لازم برای اطلاع رسانی در زمینه فعالیت های ایمیدرو و اعلام برنامه ها و تحولات روز است و با کارشناسان با تجربه خود همکاری نمی‌کند و آنها را کنار گذاشته دچار چالش‌ها و مشکلات فراوانی می‌شود که به ضرر سازمان است. 
عدم تعریف مشخص و مناسب از روابط عمومی یکی از مهمترین آسیب‌ها در وضعیت امروز ایمیدرو است وقتی در یک سازمان مدیریت روابط عمومی بعد از ۲۱ سال سابقه و فعالیت حذف می‌شود و تبدیل به سرپرستی روابط عمومی می‌شود این امر باعث می‌شود که سرپرست روابط عمومی جدید که یک شبه آمده همکاران و کارشناسان متخصص و با تجربه خود  که 21 سال سابقه فعالیت دارند را حذف کند و به دنبال آوردن افراد معتمد خود از خارج سازمان به داخل سازمان باشد که این کار باعث می‌شود روابط عمومی اقتدار خود را کاملا از دست بدهد. 
تعداد اخبار در خرداد و تیرماه 1403 نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد کاهشی بوده، همچنین نشست خبری ریاست سازمان ایمیدرو و ... در زمان مذکور انجام نشده است که این نشان از انفعال روابط عمومی ایمیدرو دارد.

گفتنی است ؛  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از سنوات گذشته تاکنون همواره حیاط خلوت اشخاص ، صاحبان قدرت و رسانه های وابسته و نورچشمی  و مورد سوء استفاده گروههای فرصت طلب و رانتخوار بوده  و صد البته که  رسانه های مستقل ، تخصصی و بیطرف همواره مورد بی مهری ، بی توجهی و حتی سوءاستفاده مدیران وقت واقع شده و مطالبات بحق و حقوق قانونی آنها تضییع و پایمال شده است. که جا دارد دولت چهاردهم که علم برقراری عدالت در کشور بدست گرفته ؛ به این ریخت و پاش ها ، رانت ها ،  سوء استفاده ها و بی عدالتی های آشکار  پایان داده و برای احقاق حقوق عامه در جامعه تلاش کند. 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ