اعتراض کتبی ایران به کمیته بین‌المللی پارالمپیک

اقتصاد ایران: مدیر فنی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک از اعتراض کتبی ایران به IPC بابت مشکل به وجود آمده برای ملی‌پوش پاراجودو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  سعید سلگی مدیر فنی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک درباره شرایط به وجود آمده برای وحید نوری ملی‌پوش پاراجودو کشورمان اظهار داشت:کمیته بین‌المللی پارالمپیک روی کلاس‌بندی همه رشته‌های مربوط به ورزش نابینایان زوم و به ایبسا (فدراسیون جهانی ورزش نابینایان) اعلام کرده کلاس‌بندی رشته‌های مختلف باید با نظارت قوی‌تری انجام شود. چندی قبل این موضوع درخصوص جودو اعلام شد و 15 نفر از کشورهای را مشخص کردند که مجدداً کلاس‌بندی شوند و وحید نوری هم بین آنها بود. این در حالی بود که نوری در بهمن ماه کلاس‌بندی شده و تاییدیه لازم برای حضور در پارالمپیک 2024 پاریس را گرفته بود و مشکلی برای حضور در این بازی‌ها نداشت.

وی افزود: به ما اعلام کردند کلاس‌بندی در حاشیه مسابقات گلبال در مصر انجام می‌شود و ما فقط یک هفته زمان داشتیم تا نوری را به مصر بفرستیم، آن هم در شرایطی که برای سفر به مصر حداقل دو ماه زمان نیاز است. موضوع را پیگیری و حتی با وزارت امور خارجه مکاتبه کردیم، اما کشور مصر همکاری نکرد و به نوری ویزا ندادند.

سلگی یادآور شد: رنکینگ جهانی روز دوشنبه اعلام شد و وضعیت نوری به دلیل شرایط کلاس‌بندی در حالت ابهام قرار داشت. بلافاصله به ایبسا نامه زدیم و بابت این موضوع اعتراض کردیم. همچنین روز سه‌شنبه با کمیته بین‌المللی پارالمپیک مکاتبه و مراتب اعتراض خود را مطرح کردیم و گفتیم که باید در این باره کمک شود. پیگیر هستیم تا این حق پایمال شده را بگیریم.

مدیر فنی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه وحید نوری شانس کسب مدال طلا در بازی‌های 2024 پاریس بود، گفت: حتی پیشنهاداتی را اعلام کردیم، از جمله اینکه نوری را به کشور دیگری برای کلاس‌بندی بفرستیم. متأسفانه این ماجرا از سیکل زمان‌بندی خارج شده  است. همه ما شوکه شدیم و همه تلاش‌مان را می‌کنیم که شرایط لازم برای کلاس‌بندی این ورزشکار و حضور در پاریس را فراهم کنیم.

سلگی درباره لیست نهایی کاروان اعزامی به پارالمپیک عنوان کرد: این لیست تقریباً نهایی شده است، اما آخرین بررسی در جلسه امروز (چهارشنبه) انجام می‌شود و پس از آن می‌توانیم لیست نفرات اعزامی را اعلام کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ