آتیه جاوید:

دنبال نقشی هستم که مرا از خودم جدا کند

اقتصاد ایران: بازیگر نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» با اشاره به ویژگی‌های نقشی که در این نمایش برعهده دارد، عنوان کرد با وجود از دست دادن پدرش در زمان تمرین‌ها، هر شب عاشقانه روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  آتیه جاوید بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها با نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» به کارگردانی پرستو کرمی در کارگاه نمایش تئاترشهر روی صحنه است درباره دلایل حضورش در این اثر  گفت: اینکه نقشی متفاوت را که با دیگر نقش‌هایی که قبلا بازی کرده ام فرق داشته باشد، ایفا کنم، بزرگ‌ترین دلیل حضورم روی صحنه و جلوی قاب تصویر است. نقشی که من را از خودم جدا کند و باعث شود برای خلق شخصیت و کاراکتر تحقیق کنم. نقش دریا در نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» نیز این شاخصه‌ها را داشت.

وی با اشاره به محتوای نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» ادامه داد: اصولا هرکاری و هر چیزی که تبدیل به عادت شود پیامدهای ناگواری دارد و اینجاست که اهمیت تلاش برای پرهیز از تبدیل رفتارهای ما به عادت به چشم می‌آید. به همین دلیل در این نمایش بر این موضوع تاکید داریم.

به گفته این بازیگر، هر نقشی که توسط بازیگر برای اولین بار در صحنه خلق می‌شود، زایشی جدید از دریچه نگاه او به جهانی تازه است که تماشاگر می‌تواند با این آفرینش جدید همذات‌پنداری کرده و خالق آن را تشویق کند یا نکند.

جاوید یادآور شد: تنها عشق است که به نقش جان می‌دهد و در واقع عشق به تئاتر است که خاموش نمی‌شود و قطعا مطالعه، تجربه، ممارست، آگاهی و فروتنی در این مسیر لازم و ضروری است.

وی با اشاره به ذائقه مخاطبان تئاتر بیان کرد: ذائقه تماشاگر همواره به دلیل شرایط موجود در هر جامعه تغییر می‌کند که در بعضی اوقات قابل تحسین و در بعضی اوقات نیز قابل درک نیست.

این بازیگر در پایان صحبت هایش یادآور شد: «خیلی زود عادت می‌کنیم» سخت‌ترین اجرای زندگی من است. من در طول روند تمرین این اجرا پدرم را از دست دادم با این وجود همچنان با داغی که بر دل و جان دارم؛ هرشب عاشقانه روی صحنه زندگی می‌کنم.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: در مجاورت منزل زوج جوانی که خانه‌یشان به تازگی بازسازی شده، زوج پیمانکار دیگری مشغول گودبرداری و ساختمان‌سازی در همسایگی آنها هستند. در اثر سر و صدا و لرزش دیوارها، زوج پیمانکار برای وارسی خسارت احتمالی پایشان به خانه باز می‌شود.

مسعود خواجه‌وند، آساره هداوند، هوشمند هنرکار و آتیه جاوید بازیگرانی هستند که در این نمایش که تا ۲۲ تیر روی صحنه است به ایفای نقش می‌پردازند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ