نماینده مردم تبریز:

اکوسیستم اشتغال در حوزه دانش تغییر کرده است

اقتصاد ایران: تبریز-نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: در حال حاضر با اکوسیستم اشتغال متفاوت روبرو هستیم که اکوسیستم حوزه دانش و تحصیلات را هم با آن باید تفسیر کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، روح الله متفکر آزاد در مراسم افتتاح دومین رویداد یول تاپ در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: به امروزه دنیای حکمرانی در دنیا جابجا شده است و در دانشگاه‌ها که به لحاظ علمی و مالی و تکنولوژی بر پایه علم بود، از این مرحله گذشته و به این مرحله رسیده است که به کشور چگونه می‌تواند حکمرانی به لحاظ علمی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه سال قبل در رویداد یول تاپ ۱ مباحث اندیشکده ها مطرح شد، افزود: با جمع بندی مباحث در برنامه هفتم، اندیشکده ها را نهادینه کرده و مصوبات را از مجلس یازدهم گرفتیم.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مفهوم اشتغال در کشور بازشناسی و باز تولید می‌خواست که الان به این مهم نزدیک شده ایم.

متفکر آزاد با اشاره به اینکه نگاه سنتی به اشتغال و دوره ایجاد شغل و دعوت به آن تغییر کرده است، افزود: کسی که بتواند هنری را به ظهور و بروز برساند و تبدیل به ثروت کند، نخبه است.

وی ادامه داد: الان با یک اکوسیستم اشتغال متفاوت مواجه هستیم که اکوسیستم حوزه دانش و تحصیلات را می‌توان با آن تفسیر کرد.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از انقلاب تحصیلات دانشگاهی به شدت افزایش یافت، گفت: الان، آمایش رشته سرزمین در کشور ما در حال شکل گیری است که باعث پیوند این مساله و تحصیلات با اشتغال و ضرورت‌های اجتماعی و فضای منطقه‌ای حوزه اشتغال است.

متفکر آزاد با تاکید بر اینکه اقتصاد دولتی تغییر کرده است، چه باید کرد؟ افزود: بخشی از این چه باید کرد، به حوزه دولتی و برنامه‌ریزی و مهندسی اقتصاد و مهندسی اشتغال در کشور قانون گذاری درست و اجرای درست برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه اندیشکده‌ها در دنیا تجربه شده اند و کار را می‌تواند پیش ببرند، گفت: الان با توجه به اینکه اندیشکده‌ها جای خود را در حکمرانی ما پیدا می‌کنند، تصمیم سازی‌ها و مقدمات قانونگذاری را فراهم می‌کنند.

متفکر آزاد بیان کرد: ریل گذاری جدیدی در حوزه اقتصاد، جهش تولیدی در حوزه دانش بنیان کشور بازتعریف شده است که یک بخشی از کار برای دولت و مجلس و حاکمیت است و بخش مهم کار فرهنگ سازی در حوزه اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه انسان ارزش افزوده بر منابع محدود می‌آورد، افزود: امروزه بستر اشتغال در دل نوآوری‌ها قرار داشته و فناوری‌هایی از دل این نوآوری‌ها برای بهبود کارهایمان تولید می‌شود.

متفکر آزاد تاکید کرد: دنیای جدید دنیای فرصت‌ها است و زمین‌های بکر اشباع نشده شماست و به اندازه استعدادی که می‌توان شکوفا کرد، می‌توان اقتصاد ساخت.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نقطه طلایی کشور ما، سرمایه انسانی با تحصیلات خوب است که با اصلاحات جدید، خروجی آن می‌تواند اتفاقات خوبی در پیرامون ما رقم بزند.

گفتنی است، رویداد هدایت تخصصی و توانمندسازی با هدف اشتغال جوانان (یول تاپ ۲)، همراه با راهبری خبرگان صنعتی استانی و بازدیدهای میدانی از صنایع کشور از ۱۸ الی ۲۱ تیرماه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ