ترانزیت بیش از ۲۵۰ هزار تن کالا از پایانه ماهیرود

اقتصاد ایران: بیرجند-معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ترانزیت بیش از ۲۵۰ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود خبرداد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علی اکبر مزیدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری ۲۵۰ هزار و ۸۵۱ تن کالا از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که این رقم نشان‌دهنده رشدی ۱۱۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: برای جابجایی این حجم از کالا، ۱۰ هزار و ۲۵۱ سفر توسط کامیون‌های ترانزیت انجام شده است.

مزیدی ادامه داد عمده کالاهای ترانزیتی از این مرز شامل لوازم یدکی، داروهای گیاهی، آرد، سوخت، سویا و از مبادی کشورهای امارات، ترکیه، عراق وارد کشور شده و از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: طی این مدت، یک میلیون و ۳۵۴ هزار تن کالا نیز از طریق مرز ماهیرود به افغانستان صادر شده که این میزان صادرات شامل اقلامی از جمله فراورده‌های نفتی و سیمان بوده است.

مزیدی یادآور شد: پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی بین ایران و افغانستان، نقش کلیدی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی بین دو کشور دارد.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های این مرز، گفت: افزایش ظرفیت و تسهیل فرآیندهای ترانزیتی در این مرز، نقش مهمی در جذب ترانزیت و ارتقای جایگاه آن در منطقه ایفا کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: طی سه ماهه ابتدایی امسال نیز، ۱۵ هزار و ۵۶ خودرو وارد و دو هزار و ۶۱۲ خودرو از این مرز خارج شده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ