اعتراف پدرماکرون به نقشه پسرش برای انحلال پارلمان

اقتصاد ایران: پدر رئیس‌جمهور فرانسه، اذعان کرد که پسرش ۲ ماه قبل از اعلام انحلال پارلمان این کشور بهانه‌ خود برای انجام این کار را به وی اطلاع داده بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شبکه تلویزیونی یورو نیوز در گزارشی اعلام کرد که «ژان میشل ماکرون» پدر ۷۴ ساله «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه اذعان کرد که پسرش «۲ ماه قبل از اعلام انحلال پارلمان» قصد خود برای انجام این کار را به او اطلاع داده بود.

«ژان میشل ماکرون» امروز چهارشنبه ۳ ژوئیه ( ۱۳ تیر) در این خصوص به خبرنگاران گفت: امانوئل ماکرون در واقع قبل از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا تصمیم خود را برای انحلال پارلمان فرانسه گرفته بود؛ چرا که معتقد بود مجلس شورای ملی غیرقابل اداره شده است.

این استاد سابق عصب‌ شناسی دانشگاه که هنوز در شهر آمیان در زادگاه امانوئل ماکرون زندگی می‌ کند، اضافه کرد: تصمیم رئیس جمهور فرانسه برای انحلال، نتیجه انتخابات پارلمان اروپا نبود.

این در حالیست که در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا در فرانسه در روز یکشنبه ۹ ژوئن (۳۰ خرداد)، امانوئل ماکرون در اقدامی غیرمنتظره در تلویزیون ظاهر شد و خبر از انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودهنگام داد.

وی در سخنرانی خود با اشاره به اینکه احزاب راست افراطی فرانسه شامل حزب «اجتماع ملی» توانسته‌ اند تقریبا ۴۰ درصد آرا را در انتخابات به دست بیاورند، خطر «ظهور ملی‌گرایان و عوام‌فریبان» را بهانه کرده بود.

رئیس‌جمهور فرانسه در توجیه تصمیم خود گفته بود که می‌ داند می‌ تواند روی رای‌ دهندگان حساب کند تا «به جای اینکه در معرض تاریخ قرار بگیرند، خود تاریخ را بنویسند.»

بر اساس نتایج اولیه انتخاباتی که روز یکشنبه در فرانسه برگزار شد، حزب تجمع ملی ۳۳ درصد از آرا عمومی را کسب کرد و حزب چپ‌گرای جبهه مردمی موفق شد ۲۸ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد، این در حالی بود که حزب وابسته به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تنها ۲۲ درصد از رأی ها را از آن خود کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ