هزینه کرد ۷ همتی در حوزه راهداری استان خوزستان

اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: مجموع اعتبار هزینه شده در تمام حوزه های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در دولت سیزدهم قریب به ۷ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،محمد جولانژاد ظهر امروز سه شنبه در نشست تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در خوزستان که در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با دارا بودن قریب به ۱۹ هزار کیلومتر راه و همچنین داشتن صنایع نفتی، پتروشیمی و کشاورزی از استان‌های با اهمیت و حساسیت بسیار بالا است.

جولانژاد با بیان اینکه خوشبختانه در سه سال گذشته و دوران دولت سیزدهم در تمام حوزه‌های مطرح شده دستاوردهای بزرگ و قابل ملاحظه‌ای نصیب استان شده است، تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات بهسازی و روکش آسفالت یک هزار و ۷۸۳ کیلومتر از محورهای سطح استان، ساخت ۴۱۰ کیلومتر راه روستایی، احداث و تعمیر پل‌ها و ابنیه فنی به میزان ۳۳۳ دستگاه، نصب حفاظ بتنی و فلزی راه به میزان ۸۱ کیلومتر، احداث روشنایی طولی به میزان ۹۵ کیلومتر و خرید و بازآمدسازی ماشین آلات راهداری به تعداد ۱۱۰ دستگاه بوده است.

وی با اعلام اینکه خوزستان دارای ۱۹ نقطه مصوب پرحادثه است، عنوان کرد: تاکنون ۱۵ نقطه پرحادثه، رفع و به بهره برداری رسیده است. در تلاش هستیم تا چهار نقطه پرحادثه دیگر نیز تا پایان تابستان مرتفع شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در خصوص حوزه هوشمندسازی محورهای مواصلاتی و پایش تصویری، گفت: تا پایان سال ۹۷ تنها ۱۲ دوربین ثبت تخلف و نظارت تصویری داشتیم اما در حال حاضر به ۱۶۴ دستگاه ثبت تخلف و ۵۶ دستگاه سامانه نظارت در محورهای استان مجهز هستیم که از مجموع دستگاه‌های موجود ۸۵ دستگاه در سه سال گذشته نصب شده است.

جولانژاد ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم تا مجوز نصب و بهره برداری ۱۰۰ دستگاه دیگر برای سال آینده را اخذ کنیم زیرا نقش مؤثری در کاهش تصادفات جاده‌ای دارند.

افزایش مجتمع‌های خدمات رفاهی

وی با بیان اینکه مجتمع‌های خدمات رفاهی مورد دیگری هستند که در کاهش تصادفات و تسهیل تردد نقش اثرگذاری دارند، اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۱ خوزستان تنها ۵۴ باب مجتمع خدمات رفاهی داشت و از این حیث در کنار تهران، رتبه چهارم کشور را داشتیم اما در سه سال گذشته ۱۷ باب مجتمع خدمات رفاهی در سطح خوزستان به بهره برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اضافه کرد: در سال گذشته موفق شدیم ۱۰ باب مجتمع اضافه کنیم و رتبه دوم کشور در این حوزه را کسب کردیم. البته در تلاش هستیم تا ۳۴ مجتمع دیگر که در حال ساخت هستند را طی یک الی ۲ سال آینده به بهره برداری برسانیم تا کاهش تصادفات را شاهد باشیم.

جولانژاد با اشاره به حوزه پاسگاه‌های پلیس راه گفت: در دولت سیزدهم پنج پاسگاه پلیس راه تعمیر اساسی و احداث شد، همچنین احداث پاسگاه پلیس راه اهواز به سوسنگرد در حال طی کردن مراحل پایانی است و در روزهای آینده افتتاح خواهد شد. عملیات اجرایی پلیس راه هندیجان به دیلم و امیدیه به دیلم نیز در ۲ هفته گذشته آغاز شده است.

وی افزود: درصدد هستیم عملیات اجرایی ۲ پاسگاه سربندر و دزفول به شوشتر را نیز آغاز کنیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه در حوزه ایمن سازی ۲۲ هزار کیلومتر خط کشی راه‌ها و نصب ۳۲۰ هزار کیلومتر علائم و تجهیزات ترافیکی در سطح استان انجام شده، تصریح کرد: دستاوردی که در این حوزه وجود داشت استفاده از علائم کامپوزیتی و غیرقابل بازیافت است که در حفظ علائم کمکی بزرگی کرده است.

به گفته جولانژاد، مجموع اعتبار هزینه شده در تمام حوزه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در دولت سیزدهم قریب به ۷ هزار میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱ اکیپ آسفالت در محورهای شریانی و اصلی استان در حال فعالیت هستند. همچنین ۲۰ پروژه فعال در ساخت راه‌های روستایی وجود دارد که از این میزان پنج اکیپ در محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه تمام محورهای استان از سفرهای زائران اربعین حسینی متأثر هستند، اظهار کرد: محورهای اهواز به خرمشهر به شلمچه، اهواز به بستان به عبدالخان، سه راهی دهلران به سمت اهواز و اندیمشک به صورت ویژه بهسازی و ایمن سازی می‌شوند.

جولانژاد بیان کرد: مجموعه پروژه‌های در دست اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ۳ هزار و صد میلیارد تومان است.

وارد کردن ماشین آلات راهداری

وی افزود: وارد کردن ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری اعم از گریدر، لودر، بیل مکانیکی و بلدوزر به ارزش یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دستاورد بزرگی است که طی روزهای آینده رقم خواهد خورد و امیدواریم با اضافه شدن این میزان ماشین آلات به ناوگان استان، شاهد تحول شگرفی در عملیات راهداری محورهای خوزستان را شاهد باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اعلام اینکه فعالیت اربعین در حوزه راه و پایانه‌های مرزی آغاز شده است، عنوان کرد: در تلاش هستیم تا ان شاء الله قریب به ۱۶ هزار متر مربع سایبان و مه پاش به میزان سایبان‌های موجود در پایانه‌ها اضافه کنیم که تمام معابر پایانه‌های مرزی به سیستم مسقف و سامانه‌های که پاش مجهز شوند تا زائران از بدو ورود به پایانه تا خروج در فضای مناسب و مطبوعی تردد داشته باشند.

جولانژاد با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل مسافر که شاید دغدغه اصلی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور باشد اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: در قالب کمیته حمل و نقل سوخت استان در تلاش هستیم تا از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در اختیار شرکت‌های بخش خصوصی برای عزیمت زائران خصوصاً در پیک بازگشت استفاده کنیم. همچنین مشکلاتی در حوزه سوخت وجود داشت که پخش فرآورده‌های نفتی همچو سال گذشته پیگیر هستند تا در تأمین سوخت مشکلی وجود نداشته باشد.

وی گفت: سال گذشته در حوزه حمل و نقل ۴۶ میلیون تن کالا از مبادی استان به اقصی نقاط کشور جابجا کرده ایم که از این میزان ۲۱ میلیون تن از مبدا پایانه بندر امام به عنوان بزرگترین بندر و پایانه فله بر کشور بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ