پزشکیان در مناظره:

بدون رضایت مردم بنزین را گران نمی‌کنیم

اقتصاد ایران: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: گفتند که می‌خواهیم بنزین را گران کنیم در حالیکه ما بارها گفتیم که این کار را نمی‌کنیم و بدون رضایت مردم هیچ کاری در این حوزه نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   اولین مناظره مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهمین شامگاه امروز( دوشنبه 11 تیر) با حضور آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با موضوع فرهنگی_سیاسی برگزار شد. 

مسعود پزشکیان در بخش اول اظهاراتش در پاسخ به این سوال که برنامه‌اش برای افزایش مشارکت مردم در دور بعدی انتخابات چیست؟ اظهار داشت: قبل از اینکه وارد بحث شوم اشاره به دروغی کنم که از جانب ما در رسانه‌ها منتشر کردند و گفتند که می‌خواهیم بنزین را گران کنیم در حالی که  ما بارها گفتیم که این کار را نمی‌کنیم و بدون رضایت مردم هیچ کاری در این حوزه نخواهیم کرد. 

وی در ارتباط با راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات خاطرنشان کرد: مشارکتی که در دور اول انتخابات صورت گرفت برای من به عنوان یک فرد ایرانی نگران کننده است و قابل قبول نیست که 60 درصد از مردم پای صندوق نیایند. ما یک گیری داریم که این اتفاق افتاده است. این مشکل مربوط به این می‌شود که ما زنان و اقوام کشور را بازی نمی‌دهیم  و بر اساس حق و عدالت  عمل نمی‌کنیم. وقتی مردم احساس کنند در یک کشور و سازمان  آنها را بازی نمی‌دهند، رغبت پیدا نمی‌کنند که در انتخابات مشارکت کنند. وقتی خیلی از خواسته‌ها و صداها را نشنویم و خودمان آن را لغو کنیم طبیعی است که آنها نیز پای صندوق‌ رای نخواهند آمد. 

پزشکیان خاطرنشان کرد: ستون یک جامعه مردم هستند و وقتی 60 درصد مردم نمی‌آیند ما باید احساس کنیم که خللی در کار ما وجود دارد. ما وقتی می‌خواهیم در برابر دشمن بایستیم این مردم هستند که در برابر دشمن ایستادگی می‌کنند.الان مردم نسبت به ما مسئله دارند. ما اگر می‌خواهیم مملکت ثبات و جامعیت را پیدا کند باید همه مذاهب و اقوام را ببینیم و هر کس را بر اساس شایستگی جایگاهش را در نظر بگیریم. 

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به انتشار اخبار دروغ به نقل از پسرش عنوان کرد:  یک خبر فیک را به رجانیوز 210 میلیون پول دادند که از جانب ما منتشر کند که پسر فلانی گفته است سنی‌ها فلان هستند و به  آقای عبدالحمید بی‌احترامی کرده است. اینها دروغ است و یک عده آدم‌ها این دروغ‌‌ها را گسترش می‌دهند و این کار‌ها زشت است. 

وی در پاسخ به این سوال که  اینکه در ادوار گذشته مشارکت بالاتری داشتیم، علتش این بود که این چالش‌ها را نداشتیم؟ گفت: شدت این گونه رفتارها کمتر بود. متاسفانه ما روز به روز پشتوانه اجتماعی خود را به خاطر رفتارهایمان از جمله  رفتار با مردم، دختران، فیلترینگ مردم از ما ناراضی‌ هستند. 

مشکل فقرا ما هستیم نه آمریکا

پزشکیان در ادامه سخنانش بیان داشت: موضوعی که آقای جلیلی درباره فضاسازی‌های رسانه ای می‌گفتند بنده اگر می آوردم که سه یا چهار برابر می‌شد.

وی افزود: رفته بودم زیارت، برخی که بهشان می‌گویند حزب اللهی،‌ به من می‌گفتند منافق. آیا من منافق هستم؟ منی که تمام زندگی و کارم بر اساس اعتقادات است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آن کسانی که پای صندوق رای آمدند محرومین بودند که زندگی آنها مشکل داشته است.

پزشکیان ادامه داد: سیاست هایی وجود دارد مثلا قانون برنامه در حوزه سلامت نوشته شده است اما چهار دهه اجرا نشده است؛ مجری وقتی عزم و اراده برای اجرایی آن ندارد باید این موضوع پیش بیاید.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم مشارکت افزایش یابد مردم باید باور کنند که مسئولان سر همان سفره‌ای می‌نشینند که او می‌نشیند. وقتی سه قوه سفره‌ای برای خودشان پهن کردند و با مردم جدا شدند مردم این موضوع را می بینند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: الان این واقعیت وجود ندارد. ما یک عده خواص هستیم که سفره خودمان را داریم و مردم سفره دیگری دارند.

پزشکیان ادامه داد: مشکل فقرا ما هستیم، مشکل فقرا که آمریکا نیست. قانون و برنامه هم وجود دارد و باید اجرا شود.

وی افزود: نباید آدم های خود را در دولت استخدام کنیم چرا از تنوع قومی درکشور استفاده نمی‌کنیم؛ اگر جزو یک مذهبی است اگر کرد، عرب و سنی است باید از آن ها استفاده کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ