جلیلی درمناظره:

مشارکت‌ کاهشی انتخابات اخیر ریشه‌یابی شود

اقتصاد ایران: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید برای افزایش مشارکت نیز از خود مردم بکارگیری کرد. اگر برخی مشارکت‌ها در انتخابات اخیر و قبل از آن کاهشی بوده، باید ریشه‌یابی شود و باید با برنامه پیش رفت تا مردم در این عرصه حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره‌ی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ی چهاردهم که شامگاه امشب (دوشنبه 11 تیرماه) با موضوع سیاسی-فرهنگی برگزار شد، در بخش ابتدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در این دوره از انتخابات شاهد مشارکت 40 درصدی بودیم و این مسئله علل مختلفی دارد؛ به هر دلیلی این نکته اتفاق مطلوبی نیست. اهمیت مشارکت مردم در انتخابات که نشان‌دهنده نوعی سرمایه اجتماعی است می‌تواند به رئیس‌جمهور آینده در عرصه داخل و خارج کمک کند و به او اقتدار دهد، اگر شما رئیس‌جمهور شوید چه برنامه‌ای دارید که در انتخابات بعدی شاهد افزایش مشارکت در انتخابات باشیم؟ بیان کرد: از افتخارات جمهوری اسلامی و حرکت امام بزرگوار این بود که امروز شاهدیم دنیا معترف است، مردم در ایران تعیین‌کننده هستند.
 
وی افزود: مردم روز جمعه پای صندوق‌های رأی حاضر شده و انتخاب کردند و همه دیدند که چیزی از قبل تعیین‌ شده نبود و هم‌چنین که این جمعه نیز این حضور و تعیین‌کننده بودن رقم خواهد خورد. اگر امروز قدرت و پیشرفتی در کشور داریم، این حاصل مشارکت مردم است؛ وقتی همه مردم در این عرصه حضور دارند و در اداره کشور هستند، کشور از مشکلات عبور داده می‌شود و یک نمونه‌ی آن در دفاع مقدس نمایان است.

.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: اینکه ما در شعارمان می‌گوییم یک جهان فرصت و یک ایران جهش، این با مشارکت مردم شدنی است و دولت باید زمینه‌ی این را فراهم کند و هر ایرانی احساس کند که می‌تواند نقش‌آفرین باشد. یکی از برنامه‌های دولت من این است که مشارکت مردم حتما روزبه‌روز بتواند در عرصه‌های مختلف جدی‌تر و موثرتری در اداره کشور باشد.

جلیلی اظهار داشت: بنده بارها گفته‌ام گفتمان دولت سایه یعنی مشارکت مردم؛ این یعنی هرکس به اندازه‌ی توان خود کمک کند تا کار کشور بهتر جلو برود و اگر در کار دولت و یا مجلس اشکالی مشاهده می‌شود، همه باید کمک کنند تا این مشکل رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: ما در دولت سایه می‌گوییم که هر موضوعی یک وضع موجود و یک وضع مطلوب دارد؛ الان هم می‌گوییم باید به این سمت حرکت کرد. باید برای افزایش مشارکت نیز از خود مردم بکارگیری کرد. اگر برخی مشارکت‌ها در انتخابات اخیر و قبل از آن کاهشی بوده، باید ریشه‌یابی شود و باید با برنامه پیش رفت تا مردم در این عرصه حضور یابند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید برای هر یک از استعدادها متناسب با توانمندی‌ای که دارد، برنامه‌ریزی شود. نمی‌توان برای استعدادها بستری باز نکرد و زمان انتخابات بگوییم که مردم در انتخابات شرکت کنند. نمی‌شود با هلی‌کوپتر به یک روستا صندوق رأی ببریم ولی بعد از انتخابات این روستا رها شود.

هنوز انتخابات نتیجه‌اش اعلام نشده اما به 10 میلیون نفر می‌گویند شما طالبانید!

جلیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اگر ما انتظار داریم مردم مشارکت کنند، آنها باید احساس کنند با مشارکت خودشان یک حرکت جمعی با دولت را شکل می‌دهند.

وی افزود: برای مثال بسیاری از کارگران فصلی و ساختمانی می‌گویند شما ما را نمی‌بینید و در این عرصه‌ها از ما صحبت نمی‌کنید. ما چند میلیون زن سرپرست خانوار داریم که باید در برنامه‌های کشور دیده شوند. اگر آمدید و گفتید من برنامه‌ای ندارم خوب او می‌گوید چرا باید واردعرصه شوم. اگر مردم احساس کنند برای مسائل آنها راه حل شناخته شده وجود دارد وارد عرصه می‌شوند اما اگر بجای این مسائل، فریب ودروغ مطرح شد جواب نمی‌دهد.

جلیلی تصریح کرد: در 48 ساعت گذشته مطالب بسیاری علیه من تولید شده‌است که ربطی به مسائل مردم ندارد و این فضا به مشارکت مردم کمک نمی‌کند. هنوز انتخابات نتیجه‌اش اعلام نشده است اما به 10 میلیون نفر می‌گویند شما طالبانید! این به انتخابات کمک نمی‌کند. باید به مردم راهکار نشان‌ دهیم. مردم باید احساس کنند آیا مسئله آنها مطرح شد یا نه. اگر شما آمدید مسئله را درست شناختید و آنها احساس کردند مسائلشان حل ‌می‌شود به ما کمک می‌کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم الان دغدغه امنیت شغلی دارند و اگر احساس کنند برای آنها راه حل نداریم در عرصه شرکت نمی‌کنند. علاوه بر این  باید به آنها بگوییم عرصه‌ای ایجاد می‌کنیم که شما بتوانید از تمام استعدادهای خود لذت ببرید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ