در نخستین مناظره رخ داد؛

حمله بی سابقه بایدن و ترامپ به یکدیگر

اقتصاد ایران: نامزدهای دو حزب اصلی آمریکا نخستین مناظره انتخاباتی خود را در ایالت جورجیا برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از سی ان ان، نخستین دور از مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد امروز میان جو بایدن، رئیس جمهور و نماینده حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نماینده حزب جمهوریخواه آمریکا برگزار می‌شود.

این دور از مناظرات به میزبانی آتلانتا در ایالت جورجیا برگزار می‌شود؛ جایی که هزاران معترض به جنگ غزه و حامیان فلسطین بیرون از محل مناظره گردهم آمده و شعارهایی مبنی بر پایان بخشیدن حمایت از تل آویو و استقرار صلح در غزه سر می‌دهند.

همان گونه که انتظار می‌رفت دو طرف بدون آنکه با یکدیگر دست داده یا خوش و بش کنند وارد صحنه مناظره شدند. این مناظره که به میزبانی شبکه سی ان ان برگزار می‌شود بر محور شرایط اقتصادی و مشکلات سیاسی آمریکا است.

بایدن در پاسخ به سوالی پیرامون شرایط اقتصادی آمریکا گفت: دولت ترامپ یک اقتصاد فروپاشیده را به من تحویل داد. ما شاهد نرخ بیکاری افسار گسیخته‌ای در زمان پایان دولت قبلی بودیم. از این رو، ما مجبور شدیم به اوضاع بار دیگر سامان بخشیم. اوضاع در دوران ترامپ وحشتناک بود و او کار زیادی برای اقتصاد ما انجام نداد. دوره او سرشار از هرج و مرج بود.

ترامپ نیز سخنان خود را با حمله به دولت بایدن آغاز کرد و گفت: دوران من بهترین دوره اقتصادی بود. با این حال، با آمدن بایدن بر روی کار شرایط اقتصاد بهم ریخت و تورم به بدترین وضع خود رسید. من بزرگترین تخفیف مالیاتی را به شهروندان آمریکایی دادم.

بایدن در پاسخ اعلام کرد: سیاست‌های اقتصادی ترامپ در حال دادن پاداش به ثروتمندان بود.

هر دو نامزد در ادامه مدیریت از مدیریت خود در زمان همه گیری کرونا دفاع کرده و دولت خود را در این زمینه موفق دانستند.

بایدن با اشاره به جنگ افغانستان گفت: در دوره ترامپ ما همچنان در حال جنگ در افغانستان بودیم.

ترامپ نیز در پاسخ گفت: من برای یک خروج مناسب و باقدرت از افغانستان برنامه ریزی کرده بودم اما زمانی که دولت را تحویل دادیم، بایدن به گونه‌ای از افغانستان خارج شد که شرم آورترین لحظه در تاریخ آمریکا رقم خورد.

در ادامه مجری اقدام به پرسیدن سوالی پیرامون بیمه خدمات درمانی موسوم به اوباماکِر از بایدن کرد که رئیس جمهور آمریکا اندکی مکث کرده و به نظر می‌رسید رشته افکارش پاره شده است.

ترامپ در ادامه از سیاست‌های دولت خود برای کاهش مالیات حمایت کرده و مدعی شد کاهش مالیات به اقتصاد کمک کرده و این امر شرکت‌های را به سرمایه گذاری‌های بیشتر تشویق می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ