قدرتمندترین BMV M5 تاریخ آلمانی‌ها رونمایی شد

اقتصاد ایران: سنگین‌ترین و قدرتمندترین بی‌ام‌و M5 تاریخ با طراحی خشن و تهاجمی و انبوهی از فناوری‌های پیشرفته رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  M5 جدید از قوای محرکه‌ی پلاگین‌ هیبریدی کراس‌اور XM بهره می‌برد؛ یک پیشرانه‌ی ۴٫۴ لیتری V8 تویین توربو به‌همراه موتور برقی که در گیربکس هشت سرعته‌ی خودکار قرار گرفته است.

موتور بنزینی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که در کنار موتور برقی با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور مجموع توان خروجی M5 جدید را به ۷۲۷ اسب بخار و ۱٬۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رساند.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو BMW M5 2025
BMW

M5 جدید از باتری‌پک کوچک ۱۴٫۸ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که دامنه‌ی حرکتی ۴۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی برای خودرو فراهم می‌کند.

به‌لطف قدرت بیشتر، M5 جدید می‌تواند ظرف ۳٫۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. وزن سدان جدید بی‌ام‌و به ۲٬۴۴۵ کیلوگرم می‌رسد، در حالی که نسل قبلی ۱٬۹۷۰ کیلوگرم وزن داشت. بدین ترتیب با قدرتمندترین و در عین‌حال سنگین‌ترین M5 تاریخ مواجه هستیم.

نمای جانبی خودرو BMW M5 2025
BMW
نمای سه‌چهارم عقب خودرو BMW M5 2025
BMW
نمای سه‌چهارم جلو خودرو BMW M5 2025
BMW

حداکثر سرعت خودرو روی ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج مخصوص این عدد به ۳۰۵ کیلومتربرساعت افزایش پیدا می‌کند.

برای M5 جدید حالت‌های رانندگی Comfort و Sport و Sport Plus و Dynamic و Dynamic Plus در نظر گرفته شده است. در حالت Comfort، موتور بنزینی معمولا خاموش می‌شود و سیستم‌تعلیق در نرم‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد تا راحتی سواری افزایش یابد.

نمای جلو خودرو BMW M5 2025
BMW

در حالت Dynamic تمام نیروی پیشرانه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و امکان خاموش‌کردن سیستم کنترل پایداری فراهم است. افزون‌براین، M5 جدید تنظیمات جداگانه‌ای برای سیستم تعلیق، ترمز، فرمان، گیربکس و سیستم چهارچرخ محرک xDrive دارد.

بی‌ام‌و می‌گوید دیفرانسیل الکترونیکی لغزش محدود خودرو می‌تواند نیرو را بسته به شرایط بین سمت راست یا چپ خودرو توزیع کند تا تعادل بهتری در پیچ‌ها داشته باشد.

نمای داخلی خودرو BMW M5 2025
BMW

سدان قدرتمند بی‌ام‌و از دیسک‌های ترمز ۱۶٫۱ اینچی با کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۵٫۷ اینچی با کالیپرهای تک پیستونه در عقب استفاده می‌کند که پشت رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب قرار گرفته‌اند. امکان سفارش ترمزهای کربن سرامیکی وجود دارد که ۲۵ کیلوگرم سبک‌تر هستند و ابعاد دیسک‌ها جلو را به ۱۶٫۵ اینچ افزایش می‌دهند.

غربیلک فرمان خودرو BMW M5 2025
BMW
کنسول مرکزی خودرو BMW M5 2025
BMW
نمای داخلی خودرو BMW M5 2025
BMW
صندلی‌های جلو خودرو BMW M5 2025
BMW

برای افزایش استحکام خودرو، فنربندی، کف خودرو و اتصالات اجزای مختلف شاسی تقویت شده‌اند. سیستم تعلیق تطبیقی M بی‌ام‌و به صورت استاندارد در این خودرو تعبیه شده که از کمک‌فنرهای قابل کنترل‌ الکترونیکی برخوردار است و راننده می‌تواند بر اساس نیاز آن‌ها را تنظیم کند.

M5 جدید از سیستم‌عامل iDrive 8.5 بی‌ام‌و بهره می‌‌برد که به گرافیک خاص خودروهای M مزین شده است. نمایشگر هدآپ خودرو می‌تواند هنگام توقف، ویدیو پخش کند. نسل جدید M5 از گلگیرهای عریض‌تر، چهار سر اگزوز در عقب و اسپویلر کوچکی روی لبه‌ی در صندوق بهره می‌برد.

تولید بی‌ام‌و M5 جدید در ماه جولای (تیر و مرداد) آغاز خواهد شد. قیمت خودرو مذکور از ۱۲۰,۶۷۵ دلار آغاز می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ