استقامت بی‌نظیر تیگو 8 در رالی چالش برانگیز داکار

اقتصاد ایران: تیم تیگو ۸ برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در رالی تاکلیماکان که به داکار آسیایی مشهور است، وارد یکی از سخت‌ترین مسابقات رانندگی کراس کانتری شده است که نشان از کیفیت و ایمنی بالای این خودرو دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رالی تاکلیماکان 20 می 2024 در استان سین کیانگ در شمال غربی چین آغاز شده و تیم چری تیگو 8 در دسته خودروهای تولید انبوه با استفاده از موتورها، گیربکس ها و ساختارهای بدنه مطابق با استاندارد در این مسابقات حضور یافت. این SUV کامپکت شهری در حالی به رالی تاکلیماکان برگشته که سال گذشته در دسته خودروهای تولید انبوه به عنوان قهرمانی دست یافته بود. 

رالی تاکلیماکان 13 روز به طول می‌انجامد و 50 تیم، 110 خودرو و 200 راننده از کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا و ... حاضر می‌شوند. این رویداد آفرودی در بخش خودرو، موتورسیکلت و کامیون برگزار می‌شود و شرکت کنندگان مسیرهای ویژه را طی می‌کنند. رالی تاکلیماکان از سال 2005 تاکنون به مدت 20 سال برگزار شده و به یک برند معتبر در رقابت‌های صحرایی با بزرگترین مقیاس، طولانی‌ترین مسیر و بیشترین دشواری در چین و حتی آسیا تبدیل شده است و اغلب به "داکار آسیایی" تشبیه می‌شود.

از مشکلات و چالش‌های بزرگ رالی تاکلیماکان باید به مسیر بیش از 5000 هزار کیلومتری از سین‌کیانگ شمالی تا سین‌کیانگ جنوبی و تپه‌های شنی پرفراز و نشیب گرفته تا دره‌های پنهان اشاره کرد. علاوه بر این، شرایط شدید مانند دمای بالا و کمبود آب، آن را به یک آزمون طاقت‌فرسا برای به چالش کشیدن استقامت تبدیل می‌کند.

از لحاظ تاریخی، نرخ موفقیت در تمام مراحل این رالی زیر 20 درصد بوده و به آن لقب «بازی شجاعان» در دنیای خودرو داده شده است. تیم چری تیگو 8 به رهبری تائو پنگفی، قهرمان دوره گذشته بار دیگر در این مسابقات حضور یافته است. تیم تیگو 8 آماده حرکت در سخت ترین مسیرها، تحمل محیط های خشن و پیشی گرفتن از رقبای سرسخت با مهارت های رانندگی استثنایی و عملکرد پایدار خودرو هستند.

همه مدال‌های تیگو 8 در فرآیند تولید از استانداردهای سخت گیرانه چری پیروی می کنند که با طراحی مبتنی بر استانداردهای ایمنی پنج ستاره ANCAP با استفاده از فولاد با استحکام بالا و ساختار بدنه یکپارچه ساخته شده‌اند و که حس امنیتی مشابه یک قلعه فولادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای اطمینان از عملکرد استثنایی این خودرو، خانواده تیگو 8 تحت آزمایش‌های دقیقی قرار می‌گیرند و با 15000 ساعت تست انجام شده، توان خروجی و دوام موتور این خودرو تضمین شده است. علاوه بر این، در آزمایش‌های شدید شامل دمای بالا، ارتفاع بالا، سرمای شدید و دوام بالا، مدل‌های خانواده تیگو 8  از حیث مسافت پیموده شده 3.11 میلیون کیلومتر ذا پشت سر گذاشته اند که که کیفیت و توانایی بالای خود را در مقاومت در شرایط جاده‌ای چالش‌برانگیز نشان می‌دهد.

تیگو 8 با طراحی ایمنی پنج ستاره از موسسات ارزیابی ایمنی خودرو مانندANCAP  و داشتن مقاومت بدنه فوق‌العاده و مسافت پیموده شده بیش از 3.11 میلیون کیلومتری، پتانسیل بالایی برای دستیابی به نتایج برجسته در رالی تاکلیماکان 2024 دارد. اخذ گواهینامه ایمنی از ANCAP چیزی است که شرکت‌ها و خودروهای نامداری مانند BMW سری 5، لکسوس RZ، فورد رنجر، هیوندا آیونیک 6، جیپ گرند چروک، مرسدس بزنز سی کلاس، تسلا مدل Y، فولکس واگن گلف، نیسان قشقایی و ولوو S60 در این تست‌ها رتبه پنج ستاره را به دست آوردند.

تیم تیگو 8 با ارتقاء مداوم این خودرو و عملکرد فوق العاده و عزم راسخ اشتیاق خود برای قهرنانی در این رالی سرسخت را به نمایش گذاشته اند. همانطور که به مسابقات رالی تاکلیماکان 2024 نگاه می کنیم، به توانایی تیم چری تیگو 8 برای نشان دادن مهارت فنی استثنایی و مهارت های رانندگی در سطح قهرمانی چشم می‌دوزیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ