گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و روسیه درباره اوکراین

اقتصاد ایران: وزیر دفاع جدید روسیه برای نخستین بار به صورت تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره بحران اوکراین گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «آندری بلوسف» وزیر دفاع این کشور و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا درباره بحران اوکراین تلفنی گفت‌وگو و رایزنی کردند.

بنابر اعلام این بیانیه این گفت‌وگوی تلفنی به ابتکار طرف آمریکایی برقرار شده است.

در این بیانیه آمده است که دو وزیر دفاع نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره شرایط در اوکراین بیان کردند و در این گفت‌وگو بلوسوف نسبت به افزایش تنش‌ها به علت تأمین نیروهای اوکراینی با تسلیحات آمریکایی هشدار داد.

روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین با امکان حل و فصل مناقشه تداخل دارد و مشارکت مستقیم کشورهای ناتو در درگیری «بازی با آتش» است.

24 اردیبهشت «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، آندری بلوسف، که پیش از این معاون اول نخست وزیر بود را به عنوان وزیر دفاع جدید روسیه منصوب کرد. البته این تغییر براساس قانون اساسی روسیه توسط نخست وزیر صورت می‌گیرد و در واقع پوتین چنین تغییری را به نخست وزیر پیشنهاد و درخواست کرده است.

در مقابل، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه جایگزین نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی شد.

سرگئی شویگو که از سال ۲۰۱۲ ریاست وزارت دفاع روسیه را بر عهده داشت به عنوان دبیر شورای امنیت منصوب شد.  بلوسف پیش از این به عنوان وزیر توسعه اقتصادی، دستیار رئیس جمهور روسیه در امور اقتصادی و معاون اول نخست وزیر، که بر بلوک اقتصادی نظارت داشت، خدمت کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که تصمیم برای انتصاب بلوسف به عنوان وزیر دفاع با نیازهای اقتصاد بلوک امنیتی به بخشی از اقتصاد کشور مرتبط است. اکنون بودجه وزارت دفاع به سطح دهه ۱۹۸۰ نزدیک شده است، که بحرانی نیست اما بسیار مهم است. وی خاطرنشان کرد که انتصاب بلوسف به هیچ وجه سیستم فعلی را از نظر مسائل دفاعی تغییر نخواهد داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ