بنتلی کانتیننتال جیتی 2025 لوکستر و قدرتمندتر از همیشه
اقتصاد ایران: بنتلی نسخهی جدید کانتیننتال جیتی اسپید را رونمایی کرد که برخلاف نسخههای پیشین از موتور W12 استفاده نمیکند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بنتلی از نسخهی فیسلیفت شدهی کانتیننتال جیتی اسپید رونمایی کرد که از موتور جدید هیبریدی V8 با قدرت ۷۷۹ اسببخار و گشتاور ۱۰۰۹ نیوتنمتر بهره میبرد. این خودرو قدرتمندترین بنتلی ساختهشده تاکنون است و سقف سرعت آن مانند نسل قبلی کانتیننتال جیتی اسپید به ۳۳۵ کیلومتربرساعت میرسد.
بنتلی کانتیننتال جیتی اسپید از باتری ۲۵٫۹ کیلوواتساعتی در قسمت عقب استفاده میکند که نیروی موتور الکتریکی را تأمین میکند. موتور الکتریکی بین موتور ۴ لیتری V8 توئینتوربو و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعتهی دوکلاچه قرار گرفته است.
موتور الکتریکی ۱۸۷٫۴ اسببخار قدرت و ۴۵۰ نیوتنمتر گشتاور میتواند تولید کند و وظیفهی اصلی این موتور الکتریکی ایجاد گشتاور در دورهای پایین و نرمترکردن تعویض دندهها است. موتور الکتریکی میتواند بهصورت مستقل از موتور بنزینی خودرو را تا سرعت ۱۴۰ کیلومتربرساعت یا مسافت ۸۰ کیلومتری به حرکت درآورد.
موتور V8 و توربوشارژرهای آن نیز بهینهسازی شدهاند. این موتور ۵۹۲ اسببخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. دلیل کمتربودن مجموع گشتاور خروجی کل سیستم درمقایسهبا جمع آنها به دورهای متفاوت هر موتور در رسیدن به حداکثر گشتاور مربوط است.
تغییرات ظاهری کانتیننتال جیتی با وجود نمای کلی آشنا، شامل چراغهای جلو جدید تکگانه الهامگرفتهشده از مدلهای Bacalar و Batur هستند. طراحی دوگانهی چراغ جلو از اِلِمانهای بصری بارز کانتیننتال جیتی از زمان معرفی آن در سال ۲۰۰۳ بوده است.
در نمای عقب نیز، شاهد چراغهای جدید با جزئیات پیچیدهتری هستیم. فضای داخلی خودرو همچنان با همان تجملات شناختهشدهی بنتلی همراه است.
کمکفنرهای جدید دوسوپاپه امکان تنظیم جداگانهی میزان سفتی و نرمی برای فنرها را فراهم میکنند. سیستم تعلیق بادی دومحفظهای نیز از دیگر ویژگیهای این خودرو است. بنتلی برای اولینبار در تاریخ کانتیننتال GT از توزیع وزن با محور عقب سنگینتر استفاده کرده است.
قرارگیری باتری در قسمت عقب خودرو به دستیابی به توزیع وزن ۴۹:۵۱ در جلو و عقب کمک کرده است. نسخهی اسپید نیز بهصورت استاندارد از فرمانپذیری چرخهای عقب و سیستم میل موجگیر فعال بهره میبرد. بهادعای بنتلی، این ویژگیها باعث بهبود هندلینگ و راحتی بیشتر خودرو شده است.
نسخهی کانورتیبل بنتلی کانتیننتال جیتیسی اسپید نیز با سقف سرعتی معادل ۲۸۵ کیلومتربرساعت دردسترس است. این مدل فقط یکدهم ثانیه کندتر از نسخهی کوپه در آزمایش سرعت صفر تا صد کیلومتربرساعت عمل میکند (۳٫۲ ثانیه درمقابل ۳٫۱ ثانیه).
درحالیکه جای خالی پیشرانهی W12 احساس خواهد شد، بیشک این سیستم هیبریدی جدید میتواند عملکردی عالی از خود نشان دهد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه