با مصوبه شورای اقتصاد؛

فازهای میدان گازی پارس جنوبی توسعه می یابد

اقتصاد ایران: مصوبه شورای اقتصاد در خصوص توسعه فازهای جدید میدان گازی پارس جنوبی و افزایش سقف اعتباری (مجموعاً تا سقف ۳۰۷۲ میلیون دلار) و زمانی قراردادهای طرح های توسعه آن میدان ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مصوبه شورای اقتصاد در خصوص توسعه فازهای جدید میدان گازی پارس جنوبی و افزایش سقف اعتباری و زمانی قراردادهای طرح‌های توسعه آن میدان طی نامه شماره ۱۶۲۵۶۷ مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۳ از سوی داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده است: شورای اقتصاد در جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ درخواست شماره ۷۹۷/ ص / م مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ وزارت نفت در خصوص اصلاح مصوبه شماره ۴۴۸۳۵/۷۸۳۰۶ مورخ ۱۳۸۹/۰۴/۰۹ آن شورا موضوع توسعه فازهای جدید میدان گازی پارس جنوبی و افزایش سقف اعتباری و زمانی قراردادهای طرح‌های توسعه آن میدان را بررسی نمود و موارد زیر را مورد تصویب قرار داد:

۱- به شرکت ملی نفت ایران اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت مدیره مبلغ قراردادهای مربوط به پنج طرح توسعه فازهای ۱۳، ۱۴، ۱۹، ۲۱-۲۰ و ۲۴-۲۲ میدان مشترک گازی پارس جنوبی همچنین طرح تکمیل پروژه‌های مخازن متمرکز میعانات گازی و طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی پارس جنوبی را مازاد بر کلیه مجوزهای فعلی، مجموعاً تا سقف ۳۰۷۲ میلیون دلار افزایش دهد و وفق قوانین و مقررات نسبت به پرداخت علی الحساب به پیمانکاران طرح‌های فوق اقدام نمایند. تسویه حساب نهایی با پیمانکاران و سازندگان متعاقباً بر اساس نتایج صحت‌سنجی اسناد و انجام حسابرسی هزینه‌های انجام شده در طرح‌ها از سوی سازمان حسابرسی و ارائه گزارش معتبر حسابرسی آن سازمان در مورد این طرح‌ها، انجام شود.

وزارت نفت از طریق شرکت ملی نفت ایران موظف است گزارش عملکرد مصوبه را به صورت منظم در مقاطع سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نماید.

مصوبه شورای اقتصاد ابلاغ شد؛ توسعه فازهای میدان گازی پارس جنوبی

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ