مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران:

تراز تجاری بنادر مازندران برای اولین بار مثبت شد

اقتصاد ایران: ساری -مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: تراز تجاری بنادر استان شامل نوشهر و فریدونکنار سال قبل برای اولین بار مثبت شده است اما هنوز به سوددهی کامل نرسیدیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سعید کیاکجوری پیش از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به کانال دسترسی اسکله بندر نوشهر اظهار کرد: کانال موجود ایجاد شده است و و در تسهیل عبور مرور تردد کشتی‌ها نقشه بسیار مهمی دارد.

وی با عنوان اینکه بخش اعظم لایروبی در خارج از حوضچه صورت گرفته است گفت: به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها مجبور شدیم با کاتر و حداقل امکانات فرایند لایروبی را انجام دهیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران محدودیت‌های زیست محیطی را از جمله موانع و محدودیت‌ها ذکر کرد وگفت: این مسئله سبب شد تا کشتی هایی با آبخور بالای حدود چهار و نیم متر نیز در اسکله پهلوی گیر کنند.

وی با بیان اینکه اسکله‌های ۶ و ۷ به دلیل قدمت بالا عملیاتی نیست و نمی‌توان در آن عملیات بارگیری انجام داد، گفت: سال‌های سال در پی آن بودیم که برای بازسازی این اسکله‌ها اقدام کنیم و در حال حاضر با توجه به اینکه ضریب اشغال اسکله‌ها بالا رفته بازسازی آن توجیه دارد.

مدیر کل بنادر دریانوردی استان مازندران به مصوبه الحاق اراضی برای ایجاد پسکرانه در بندر نوشهر گفت: در سفر اخیر دولت رئیس جمهور شهید تاکید ویژه‌ای برای واگذاری اراضی به این طرح داشته است.

کیا کجوری کمبود نیروی انسانی را از دیگر دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: برای تأمین نیروی انسانی باید مجوز سازمان استخدامی را داشته باشیم و طی سال‌های گذشته شماری از همکاران بازنشسته شدند.

مدیرکل بنادر دریانوردی درباره ایجاد کارخانه تجهیزات پزشکی گفت این کارخانه برای ایجاد برای ایجاد و احداث نیازمند مجوز از وزارت بهداشت است.

کیاکجوری درباره راه‌اندازی شناور دریایی در دریای استان گفت: آنچه را که درباره این طرح و مربوط به سازمان بنادر بود شامل فضا و اسکله را برای روان‌سازی تسهیل در اجرای این طرح انجام دادیم زیرا توسعه گردشگری دریایی یکی از اهداف این سازمان است.

وی با بیان اینکه تا حدودی از انتظارات برآمدیم، گفت در سال گذشته برای اولین بار بدون اعمال استهلاک تراز تجاری مثبت بوده است اما هنوز به سوددهی کامل نرسیدیم و امید داریم در سال جاری تراز مثبت و به سوددهی برسیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ