مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

۱.۸ میلیون تُن ترانزیت در بنادر هرمزگان ثبت شد

اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مجموع ترانزیت داخلی و خارجی بنادر این استان را از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه امسال یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۱۶ تُن اعلام کرد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حسین عباس‌نژاد در تشریح عملکرد ترانزیت بنادر این استان در سه ماهه امسال اظهار کرد: یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۱۹۲ تُن کالا از طریق بنادر هرمزگان در بخش ترانزیت خارجی ثبت شد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۴۲۰ تن از ترانزیت خارجی مربوط به بندر شهید رجایی بوده است، عملکرد بنادر لنگه و شهید باهنر را در این بخش به ترتیب ۱۲۶ هزار و ۴۶۱ تُن و ۱۸ هزار و ۵۰۴ تُن اعلام کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: در بخش داخلی نیز ۴۲۷ هزار و ۸۲۴ تن کالا از طریق بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، بندرلنگه و قشم ترانزیت شد که از این میزان ۴۲۶ هزار و ۷۵۲ تُن مربوط به بندر شهید رجایی است.

عباس‌نژاد در ادامه سهم بندر شهید رجایی از ترانزیت نفتی و غیرنفتی بنادر هرمزگان را نیز یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۱۷۲ تُن اعلام کرد که یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۲۹۲ تُن آن مربوط به ترانزیت غیرنفتی است.

وی میزان ترانزیت نفتی در بندر شهید رجایی در سه ماهه امسال را ۷۳ هزار و ۸۸۰ تُن اعلام کرد و ادامه داد: در بخش ترانزیت غیرنفتی نیز بندرلنگه با ۱۲۷ هزار و ۴۰۰ تُن و بندر شهید باهنر با ۱۸ هزار و ۵۱۶ تُن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عباس‌نژاد اضافه کرد: در دو ماهه امسال نیز یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۲۸ تن کالای نفتی و غیرنفتی از طریق بنادر استان هرمزگان ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است؛ در سال ۱۴۰۲ نیز هفت میلیون و ۶۸۵ هزار و ۲۱ تن با ۱۳ درصد افزایش در بخش ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر استان هرمزگان به ثبت رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ