دیدار بحث برانگیز رهبران آلمان و آرژانتین در برلین

اقتصاد ایران: رئیس جمهور آرژانتین در حالی در برلین با صدر اعظم آلمان دیدار کرد که به دلیل اصلاحات افراطی در کشورش مورد انتقاد شدید قرار گرفته و سفر وی به آلمان هم اعتراضاتی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "خاویر مایلی"، رئیس جمهور آرژانتین، سفر دو روزه خود به آلمان را در میان اعتراضات و انتقادات فراوان به پایان رساند. "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان در نشست روز یکشنبه در برلین، با مایلی در مورد پیامدهای سیاست اصلاحی بحث برانگیز وی برای جمعیت آرژانتین صحبت کرد. شولتز تاکید کرد که از نظر او سازگاری اجتماعی و حفاظت از انسجام اجتماعی باید معیارهای مهمی باشد.

همانطور که برنامه ریزی شده بود، این مذاکره فقط 60 دقیقه طول کشید. آرژانتین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی در رکود به سر می برد و از یک دستگاه دولتی متورم، بهره وری پایین صنعتی و یک اقتصاد سایه ای بزرگ رنج می برد که دولت را از درآمدهای مالیاتی زیادی محروم می کند. رئیس‌جمهور لیبرال این کشور حالا می‌خواهد این کشور را با یک برنامه ریاضتی افراطی به مسیر اصلی بازگرداند.

مایلی از دسامبر تاکنون رئیس جمهور آرژانتین است. وی ریاضت افراطی را برای کشورش تجویز کرد. بسته اصلاحات وی شامل خصوصی سازی، اخراج گسترده در بخش دولتی و پس انداز در بخش های آموزشی، اجتماعی و بهداشتی است.

با این حال، این اصلاحات بهایی دارد: اقدامات سختگیرانه عملکرد اقتصادی را خفه می کند. طبق گزارش دانشگاه کاتولیک آرژانتین، تقریباً 56 درصد از مردم آرژانتین زیر خط فقر و حدود 18 درصد در فقر شدید زندگی می کنند.

این اصلاحات رئیس جمهور آرژانتین به اعتراضات خشونت آمیز در این کشورمنجر شده است. در جریان سفر او به هامبورگ و برلین نیز تظاهراتی برگزار شد.

شولتز و مایلی همچنین درباره روابط اقتصادی دو کشور صحبت کردند و به گفته استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان برای پایان سریع مذاکرات 25 ساله منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اروپا و گروه آمریکای جنوبی ( مرکوسور) تلاش کردند. کشورهای گروه مرکوسور، علاوه بر آرژانتین شامل برزیل، اروگوئه و پاراگوئه نیز می شود. این قرارداد یکی از بزرگترین مناطق آزاد تجاری جهان را با بیش از 700 میلیون نفر ایجاد می کند.

با این حال، یک توافق اساسی از سال 2019 به دلیل نگرانی های مداوم - به عنوان مثال در مورد حفاظت از جنگل های بارانی - اجرا نشده است. صدراعظم آلمان همچنین از ورود آرژانتین به سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) حمایت کرد.

همچنین توافقی بین شولتز و مایلی در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین وجود داشت. سخنگوی دولت آلمان خاطرنشان کرد که هر دو اخیراً در نشست صلح در سوئیس شرکت کرده اند. به گفته وی در گفت‌وگوی امروز(یکشنبه) هر دو توافق کردند که روسیه برای پایان دادن به جنگ علیه اوکراین دست بالا دارد.

بر اساس اطلاعات طرف آلمانی کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام شده اولیه بین شولتز و مایلی در یک اطلاعیه کوتاه لغو شد. پذیرایی با افتخارات نظامی ازاین مقام آمریکای جنوبی هم لغو شد. تنها حضور مشترک در جمع، یک فرصت کوتاه عکس در هنگام استقبال در مقابل دفتر صدر اعظمی بود.

چندین نهاد جامعه مدنی پیش از این در نامه ای سرگشاده از صدراعظم آلمان خواسته بودند که دیدار با مایلی را لغو کند و به وی پیشنهاد تریبون ندهد. مایلی در حال حاضر در سفری اروپایی به سر می برد.

رئیس جمهور دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی، که متعلق به گروه G20 از کشورهای بزرگ صنعتی و نوظهور است، فردی غیرعادی تلقی می شود و اغلب با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده مقایسه می شود. در مبارزات انتخاباتی او با اره برقی در حال اجرا ظاهر شد، او دوست دارد نمایندگان ناخوشایند پارلمان را "موش" خطاب کند و برای او دولت ریشه همه بدی ها است. علاوه بر این، از جمله، او جنایات دیکتاتوری نظامی دست راستی آرژانتین را کم اهمیت جلوه داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ