محمد باقر قالیباف:

قانون راهبردی مجلس مانع حل برجام نبود

اقتصاد ایران: قم- نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی‌ها می‌گویند قانون راهبردی مجلس مانع حل برجام بود، خجالت هم چیز خوبی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمد باقر قالیباف ظهر یکشنبه در جمع هواداران خود در مسجد امیرالمومنین علیه السلام قم گفت: مدیریت در دولت گذشته به گونه‌ای بود که در دوره کرونا روزی بالغ بر ۷۰۰ نفر در کشور جان خود را از دست می‌دادند و ما این دوره سخت را به برکت جوانان، مردم، مجلس و دولت سیزدهم پشت سر گذاشتیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم در مسیر خدمت رسانی به مردم قرار داشت که مشیت الهی اینگونه بود که رئیس جمهور شهید از بین ما بروند و سید الشهدای خدمت لقب بگیرند.

قالیباف افزود: ارتباط من با شهید رئیسی به سال ۵۶ و در آغاز دوران نوجوانی و جوانی باز می‌گردد و این ارتباط در مسائل مختلف ادامه داشت. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ملت بزرگ ایران باید در جمعه این هفته تصمیم بگیرند و اینکه ملت بر سرنوشت خود حاکم باشند یادگار امام و شهدا است.

وی گفت: امروز برای حل مشکلات کشور نیازمند کار جهادی و تلاش مضاعف هستیم. قالیباف بیان کرد: قانون برنامه پنجم توسعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و هر دولتی که سر کار بیاید باید این برنامه را ملاک عمل خود قرار دهد.

وی افزود: افرادی که در گذشته مسؤول بودند و نتوانستند کاری از پیش ببرند و امروز مجدد می‌خواهند که در این عرصه ورود کنند.

قالیباف گفت: مدیریت اجرایی در قوه مجریه حساس‌ترین جا برای اداره کشور است و در این جایگاه همه امور مدیریت می‌شود به همین دلیل از اهمیت حیاتی برخوردار است.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مهم و در رأس امور است و قانون وضع می‌کند، اما اجرای قانون مهم است و اگر قانونی تصویب شود اما اجرایی نشود کاغذی بیش نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه هفتم توسط دولت انقلابی شهید رئیسی و مجلس انقلابی تدوین و تصویب شده است و مردم هر کسی را در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کنند ملزم به اجرای آن است.

قالیباف ادامه داد: در موضوع برجام حرفمان این بود وقتی طرف مقابل قصد ندارد تعهدات خود را عمل کند چه لزومی دارد ما تعهدات خود را اجرایی کنیم.

وی افزود: پروتکل الحاقی داوطلبانه بوده و ما باید در برجام انتفاع اقتصادی پیدا می‌کردیم که اینگونه نشد و دلیلی نداشت که به این تعهد ادامه می‌دادیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بی توجه به مردم و ظرفیت داخل کشور بر خلاف فلسفه انقلاب اسلامی است و این انقلاب با مجاهدت به دست آمده که باید از آن پاسداری کنیم.

وی گفت: من با مناظره مخالف نیستیم اما باید به این امر توجه داشته باشیم که مذاکره یک روش مبارزه است.

قالیباف افزود: باید در مذاکره به گونه‌ای قرارداد بست که هیچ گونه شبهه‌ای در آن وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مذاکره‌ای با زور و فریب همراه باشد مذاکره نیست، افزود: ما امروز بر اساس قانون به دنبال مذاکره هستیم و در مذاکره باید اقدامات پا به پا باشد و در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود پایبند بود ما هم به تعهدات عمل می‌کنیم در غیر این صورت این شرایط پذیرفتنی نیست.

قالیباف گفت: بیش از ۳۰ سال از ۴۵ سال پیش از انقلاب اسلامی کشور به دست جریان مقابل بوده است و که ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری در اختیار داشته اند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در حوزه انرژی در سال با بهره وری می‌توانیم با مدیریت قوی و درست سرمایه در اختیار داشته باشیم که در این بخش برنامه داریم.

قالیباف با اشاره به اینکه دهه ۹۰ دهه خوبی برای مردم ما نبود، اظهار کرد: در دهه ۹۰ متوسط رشد اقتصادی کشور کمتر از یک درصد بود، آمار رشد نقدینگی ۲۶ برابر بود و کرونا هم روزانه جان چند صدنفر را می‌گرفت.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند قانون راهبردی مجلس مانع حل برجام بود، افزود: خجالت هم خوب چیزی است؛ وقتی ترامپ از برجام رفت، نشست خبری گرفتن و گفتند به زودی تصمیم می‌گیریم و شد چند ماه ولی کاری نکردند، اما مجلس با درایت قانون شورای راهبردی را تصویب کرد.

قالیباف ادامه داد: می‌گفتند اگر پروتکل الحاقی را لغو کنیم جنگ می‌شود؛ لغو کردیم آیا جنگ شد؟ غنی‌سازی را ۲۰ درصد کردیم آیا جنگ شد؟ غنی‌سازی را ۶۰ درصد کردیم جنگ شد؟ این کارها باعث شد آنها بپذیرند و وارد گفتگو با ما شوند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ