جهش سرمایه گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم

اقتصاد ایران: نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره میزان رشد سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز در دولت سیزدهم پرداخت .

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت الاسلام و المسلمین موسی احمدی نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، درباره میزان رشد سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز در دولت سیزدهم گفت: صنعت نفت و گاز یکی از صنایع سوده در کشور ما و سایر کشورها محسوب می‌شود و سرمایه گذاری در این صنایع هم سودآوری فراوانی هم برای کشور و هم سرمایه گذار داخلی و خارجی دارد.

احمدی در ادامه با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری خارجی طی دو سال نیم دولت سیزدهم افزایش چهاربراری پیدا کرد افزود: این سرمایه گذاری در گام اول منجر به توسعه میادین نفت و گاز و در مراحل بعد منجر به افزایش برداشت، سودآوری بیشتر برای کشور، افزایش صادرات و همچنین ارزآوری بیشتر برای کشور می‌شود.

این نماینده مجلس دوازدهم ادامه داد: در دولت سیزدهم شاهد سرمایه گذاری ۲۸ و نیم میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز بودیم که این میزان سرمایه گذاری توانسته بیش از ۱۰۰ پروژه در صنعت نفت و گاز کشور را تکمیل کند و آورده مالی خیلی خوبی برای حوزه انرژی کشور باشد.

وی در ادامه بیان کرد: دولت سیزدهم یک دولت عملگرا بود و خارج از تشریفات و انعقاد قراردادها، نگاه اجرایی به قراردادهای مختلف صنعت نفت و گاز داشت و این مسئله باعث جهش در صنعت نفت و گاز و سرمایه گذاری در آن شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از نشانه‌های افزایش سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز افزایش تقریباً ۲۸ درصدی خارجی‌ها در نمایشگاه‌های مرتبط با این حوزه است، که برای اولین بار محقق شده است.

احمدی بیان کرد: این سرمایه گذاری هم با شرکت‌های داخلی و هم با شرکت‌های خارجی بوده است. نیاز داریم که برای اجرایی کردن این قراردادها تعامل بالایی بین مجلس و وزارت نفت به وجود بیاید که به صورت مستمر بر این قراردادها نظارت بشود، گزارش گیری بشود و تقویم زمانی برای پیشرفت این قراردادها در بحث اجرا پایین شود.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این سرمایه گذاری در حالی رخ داده که تحریم‌ها همچنان بر علیه کشور ما پابرجاست. عقد قرارداد سرمایه گذاری با توجه به پیمانکاران داخلی با جدیت دنبال شد و علی‌رغم اعمال بیش از ۶۰۰ تحریم جدید در صادرات نفت و محصولات پتروشیمی شاهد یک جهش در صادرات نفت و وصول مطالبات از کشورهای خارجی هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ