افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰پروژه‌ی سلامت محور

اقتصاد ایران: زنجان-معاون وزیر بهداشت در زنجان با اشاره به وجود ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور، گفت: این تعداد قبل از دولت سیزدهم نزدیک به ۷۳۰ مورد بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  یونس پناهی در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰پروژه‌ی سلامت محور استان، گفت: وزارت بهداشت در دولت سیزدهم در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی، بهداشتی و درمانی کارهای خوبی انجام داده است.

وی افزود: از سیاست‌های کلان رئیس‌جمهور شهید، تقدم بهداشت بر درمان بود چراکه این کار، علاوه بر حفظ سلامت مردم، کاهش بیماری و مراجعه به بیمارستان را در پی دارد و لذا در دولت سیزدهم، مراکز بهداشتی ارتقا یافت و بودجه‌های کلانی برای این مراکز در نظر گرفته شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: در بحث جوانی جمعیت و اجرای پویشِ بیماری‌هایِ مهمی مثل پرفشاری خون و دیابت هم اقدامات خوبی انجام شد که نشان‌دهنده تقدمِ بهداشت بر درمان بود.

به گفته پناهی با توجه به افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی و مغزی، سرطان و تنفسی، تروما و تصادفات در دنیا و کشور، یکی از مهمترین کارها در این خصوص، تناسب مراکز درمانی با نیاز مردم بود که در این راستا اقدامات اساسی انجام شده است.

این مسئول اظهار کرد: امروزه یکی از نیازهای جدی ما، وجود دستگاه‌ها و تجهیزات برای غربالگری و عکسبرداری در پاراکلینیک‌ها، جهت تشخیص و پیشگیری از بیماری‌ها است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، تغییرات قابل توجهی در سرفصل‌ها و محتواهای آموزشی ایجاد شد، افزود: در این خصوص، علاوه بر توجه به مسئله‌محوری در حوزه آموزش، به نیاز مردم در این حوزه و مقوله‌های مرتبط با مناطق مختلف نیز پرداخته شد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از جدی‌ترین اقدامات وزارت بهداشت، حل مسئله در حوزه پژوهش بود که در این خصوص، ۸ سیاست کلانِ پژوهشی با تاکید بر فعالیت مراکز پژوهشی و تحقیقاتی به صورت شبکه‌ای، ابلاغ شد و تبدیل مراکز تحقیقاتی به پژوهشکده و پژوهشگاه جز سیاست‌های وزارت بهداشت قرار گرفت.

پناهی افزود: با عنایت به تاکید شهید رئیسی در خصوص عدالت در سلامت و با توجه به اینکه دسترسی محققان به امکانات پژوهشی عادلانه نبود و برخی از دانشگاه‌ها به بعضی الزامات و زیرساخت‌های پژوهشی دسترسی نداشتند، به عدالت در پژوهش به عنوان مسئله مهمی پرداخته شد.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم دیگر تکمیل زنجیره پژوهشی و تبدیل ایده به فناوری بود و لذا، سعی شد دانشگاه از نسل یک آموزشی به نسل دوم پژوهشی و به نسل سوم ارتقا یابد و امروز، شاهد دانشگاه‌های ثروت‌آفرین هستیم.

این مسئول افزود: در خصوص زنجیره‌ی تکمیل، دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی باید تولید علم کنند و برای تبدیل به فناوری، باید فاصله‌ی این مراکز را با پارک علم و فناوری، شرکت دانش‌بنیان، مراکز رشد و ناباروری، پر کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به وجود ۱۰ پارک علم و فناوری در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، گفت: الان ۱۷ پارک داریم و تا یکی دو هفته آینده این تعداد به ۲۰ مورد افزایش می‌یابد.

به گفته‌ی دکتر پناهی تعداد محصولاتی که در حوزه سلامت مجوز گرفتند به شکل قابل توجهی ارتقا یافته، اکوسیستم فناوری و نواوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها، پژوهش را برای حل مسئله و نیازهای مردم دنبال می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ