طلای جهانی در مسیر افزایش هفتگی جای گرفت

اقتصاد ایران: قیمت طلا در روز جمعه برای دومین افزایش هفتگی متوالی آماده شد که ناشی از تقاضای امن در بحبوحه تنش‌ها در خاورمیانه و افزایش شرط‌بندی‌ها مبنی بر این بود که فدرال رزرو آمریکا ممکن است نرخ‌های بهره را در اواخر امسال کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بهای هر اونس طلا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۳۶۰ دلار و ۹۵ سنت در هر اونس رسید، پس از اینکه در جلسه قبل به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته رسید. طلا تا کنون در هفته بیش از یک درصد افزایش یافته است. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۷۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه در OANDA گفت محرک فعلی این روند صعودی طلا در چشم انداز کوتاه‌مدت، ناشی از افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی به ویژه پس از اخبار حمله به غزه است. وونگ افزود بازار در حال حاضر به دنبال این است که احتمال کاهش مجدد نرخ پس از سپتامبر وجود داشته باشد که می‌تواند از طلا حمایت کند و آن را بالاتر از سطح ۲۳۰۰ دلار آمریکا حفظ کند.

داده‌ها نشان داد که درخواست‌ها برای مزایای بیکاری در ایالات‌متحده در هفته گذشته کاهش یافت، در حالی که ساخت‌وساز مسکن جدید کاهش یافت. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

لوکا سانتوس، تحلیلگر ACY Securities گفت سطح حمایت حدود ۲۳۰۰ دلار برای طلا همچنان حیاتی است و هر رکود قابل‌توجهی احتمالاً تحت تأثیر تغییرات در شاخص‌های اقتصادی یا تحرکات ناگهانی بازار است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۳۰.۶۰ دلار رسید، پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۸۲.۴۵ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۸ درصد افزایش به ۹۳۰.۹۸ دلار رسید و هر سه فلز به دنبال سود هفتگی هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ