آشنایی با پرتقاضاترین پیکاپ‌های هیبرید بازار+عکس

اقتصاد ایران: «F-۱۵۰» و «Tundra» هر دو از سیستم‌های هیبرید خود برای افزایش قدرت و همچنین بهره‌وری استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امروزه ورود فناوری هیبرید به برخی سگمنت‌های وسایل‌نقلیه می‌تواند به‌طرز چشمگیری هم مصرف سوخت را کاهش دهد و هم قدرت کلی خودرو را بهبود بخشد. یکی از انواع وسایل نقلیه‌ای که می‌تواند بیشترین بهره را از تقویت الکتریکی ببرد، پیکاپ است. تا همین اواخر، پیکاپ‌های هیبرید بسیار کم بودند. درحال‌حاضر نیز تنها ۵ پیکاپ هیبرید برای بازار ایالات‌متحده موجود است؛ کشوری که بزرگ‌ترین بازار این خودروها محسوب می‎شود. این خودروها شامل فورد ماوریک، و نسخه هیبرید فورد F-۱۵۰، تویوتا توندرا، تویوتا تاکوما و رم۱۵۰۰ می‌شود.

همه این پیکاپ‌ها هیبرید شدن را به عنوان یک گزینه یا سطح تریم ارائه می‌کنند؛ مجموعه‌ای که شامل مدل‌های غیربرقی نیز می‌شود. در این میان F-۱۵۰ و Tundra هر دو از سیستم‌های هیبرید خود برای افزایش قدرت و همچنین بهره‌وری استفاده می‌کنند. از این‌رو، این دو مدل در بازار هیبریدها پیشتاز هستند.

پرتقاضاترین پیکاپ‌های هیبرید بازار کدامند؟

این‌که آیا یک کامیون هیبرید ارزش خرید دارد یا خیر، بستگی به تقاضا و نیاز مشتریان دارد. Maverick به دلایل واضح با توجه به اندازه کلی، بستر کوچک‌تر و پیشرانه آن به اندازه پیکاپ‌های بزرگتر امکان یدک‌کشی یا حمل ندارند، اما به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر است.

پیکاپ‌های هیبرید Tundra و F-۱۵۰ با پیشرانه‌های کمی قوی‌تری عرضه می‌شوند. سیستم هیبرید ملایم رم۱۵۰۰ به اندازه سیستم‌های هیبرید در سایر پیکاپ‌ها توانایی ندارند، اما کم‌هزینه‌ترین موتور در خط تولید Ram است که می‌تواند بسیاری از متقاضیان را برای خرید متقاعد کند.

دو  برنده تورنمنت پنج‌جانبه پیکاپ‌های هیبرید در بازار آمریکا

با این‌حال، گرچه حضور پنج پیکاپ در بازاری با این حجم رقابت‌برانگیز به نظر می‌رسد، اما متخصصان بر این باورند که بیشترین تقاضا برای دو مدل پرقدرت فورد و تویوتا به وجود آید.

کم‌هزینه‌ترین کامیون هیبرید چیست؟

گرچه قدرت در نسخه‌های آفرود و باری حرف اول را می‌زند؛ اما دور از انتظار نیست که در این رقابت مدل‌های کم‌هزینه هم حرف‌های برای گفتن داشته باشند. در این میان، این فورد ماوریک است که با قیمتی کمتر از نصف F-۱۵۰ هیبرید عرضه می‌شود.

این پیکاپ هیبرید که کمترین هزینه خرید را در جدول در اختیار گرفته است، با قیمتی حدود ۲۶هزار و ۹۱۰ دلار عرضه می‌شود و پیشرانه‌ آن قدرتی برابر با ۱۹۱اسب‌بخار تولید می‌کند که در مقایسه با بزرگان این فهرست، بسیار رقم کمتری است.

با این‌حال، اگرچه نسخه هیبرید فورد ماوریک به گونه‌ای طراحی شده است تا حداکثر کارآیی را ارائه دهد، اما نتایج مصرف سوخت نشان می‌دهد که مدل‌های هیبرید F-۱۵۰ و Tundra که بر قدرت متمرکز هستند، مصرف سوخت بالاتری دارند.

باتری‌های کامیون هیبرید چقدر عمر می‌کنند؟

موضوع دیگری که در میان پیکاپ‌های هیبرید از اهمیت بالایی برخوردار است، طول عمر باتری‌هاست. هر دو مدل هیبرید فورد ماوریک و F-۱۵۰ دارای گارانتی ۸ ساله و ۱۰۰هزار مایلی برای بسته‌های باتری هستند.

Tundra دارای ۱۰سال گارانتی ۱۵۰هزار مایلی برای باتری هیبرید است که احتمالا همان چیزی است که تاکوما هیبرید ۲۰۲۴ آینده نیز خواهد داشت. رم۱۵۰۰ همچنین دارای هشت سال گارانتی ۸۰هزار مایلی باتری برای سیستم هیبرید خود است.

دو  برنده تورنمنت پنج‌جانبه پیکاپ‌های هیبرید در بازار آمریکا

تویوتا «توندرا» با ۴۳۷اسب‌بخار قدرت و ۵۸هزار و ۲۶۵ دلار قیمت

برای تویوتا توندرا هیبرید ۲۰۲۴، متفاوت بودن تا حد زیادی به معنای جا افتادن است. مانند سایر پیکاپ‌های هیبرید فول‌سایز، سیستم هیبرید i-Force هیبرید جدید توندرا در درجه اول اسب‌بخار را تقویت می‌کند و مسافت پیموده‌شده را به‌عنوان یک امتیاز افزایش می‌دهد.

تمام مدل‌های جدید تویوتا توندرا با استاندارد ۳.۴ لیتری تویین توربو V-۶ عرضه می‌شوند، اما سیستم هیبرید نزدیک به ۵۰ اسب‌بخار قدرت و بیش از ۱۰۰ پوند فوت گشتاور اضافه می‌کند.

توندرا با موتور محرکه عقب i-Force نیز کم‌مصرف‌ترین مدل در خط تولید است. علاوه بر پیشرانه، پیکاپ هیبرید از سیستم تعلیق و فضای داخلی ارتقایافته توندرا جدید بهره می‌برد و آن را به گزینه‌ای مناسب برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال یک کامیون هیبرید فول‌سایز هستند.

«F-۱۵۰» هیبرید با ۴۳۰اسب‌بخار قدرت و قیمت ۵۸هزار و ۵۴۰ دلاری

شاید پیکاپ هیبرید فول‌سایز فورد F-۱۵۰ هیبرید PowerBoost را بتوان یکی از قدرتمندترین نسخه‌های هیبرید دانست.

مانند پنل‌های بدنه آلومینیومی و پیشرانه‌های الکتریکی، فورد نیز جزو اولین‌هایی بود که یک کامیون هیبرید سایز کامل را در قالب PowerBoost فوق‌العاده قدرتمند ارائه کرد که شاید بهترین F-۱۵۰ موجود امروزی است.

F-۱۵۰ هیبرید با تنظیم استاندارد برای سایر پیکاپ‌های هیبرید فول‌سایز، یک موتور ۳.۵ لیتری V-۶ تویین‌توربو قدرتمند را با یک موتور الکتریکی ۳۵کیلوواتی که در جلو جعبه‌دنده ادغام شده است، جفت می‌کند.

این خودرو قدرت عظیم ۴۳۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۷۰ پوند فوت، تقریبا ۵۰ اسب‌بخار بیشتر از EcoBoost V-۶ معادل EcoBoost فقط گازسوز را ارائه می‌دهد، درحالیکه مصرف سوخت بهتری نسبت به هر پیکاپ دیگری در خط تولید F-۱۵۰ فراهم می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ