دستاورد دولت سیزدهم ؛

ساخت بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور

اقتصاد ایران: اراک- معاون وزیر و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: دولت سیزدهم ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در سطح کشور ساخته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سعید غفوری صبح پنجشنبه در آئین اهدای زمین به خانواده‌های خوش جمعیت استان مرکزی در شهر جدید امیرکبیر اظهار کرد: با پیگیری‌های رئیس جمهور شهید اکنون ایران اسلامی تبدیل به کارگاه بزرگ ساخت مسکن در کشور شده است.

وی افزود: به گواه آمار بانک مرکزی رشد ساخت‌وساز تولید مسکن از منفی ۶ و ۹ دهم درصد در سال ۱۴۰۰ با همت رئیس جمهور به ۷ و یک دهم درصد در پایان سال گذشته رسیده و حجم افتتاح‌ها و واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و واگذاری انفرادی و گروهی افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: هفته گذشته در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوان که، سهند، امروز در شهر جدید امیرکبیر و در شهرهای جدید اصفهان هفته آتی واگذاری زمین داریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اشاره به اینکه شهر جدید امیرکبیر آغاز جهشی برای ساخت ویلایی است، گفت: انتظار است با مساعدت وزیر کشور و تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تأمین آب پایدار این شهر شکل گیرد.

غفوری بیان کرد: واگذاری زمین در قطعات ۲۰۰ و۳۰۰ متری به طرح جوانی جمعیت قابل تقدیر است و برنامه‌های مناسبی برای انجام خدمات روبنایی شهرجدید امیر کبیر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: امروز ساخت و ساز طرح نهضت ملی از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد گذشته است و در هفته‌های آینده شتاب بیشتری می‌گیرد و این مهم به برکت خون رئیس جمهور شهید محقق شده که امید است این طرح ملی در سنوات آینده تداوم داشته باشد.

واگذاری اسناد بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی

استاندار مرکزی نیز در این آئین گفت: ۹ هزار واحد مسکونی و زمین در طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن برای متقاضیان پیش بینی شده که اکنون اسناد بیش از ۲۱۱۵۰ واحد مسکونی در چند شهرستان‌های استان برای طرح جوانی جمعیت تحویل داده خواهد شد.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: حدود ۲۶۴ واحد مسکونی نیز امروز به بهره برداران و متقاضیان در شهرستان ساوه تحویل می‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: هفته آینده به صورت وبیناری با سرپرست ریاست جمهوری تعدادی از پروژه‌ها از جمله در حوزه راه و شهرسازی، سلامت، آب‌رسانی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: همچنین در همان روز بیمارستان ولیعصر اراک نیز بهره برداری می‌شود و اکنون بیمارستان زنان و زایمان سینا آشتیانی اراک فعالیت خود را آغاز کرده و دیالیز اولین بیمار خود را نیز پذیرش کرده است.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: شهرجدید امیرکبیر تنها و اولین شهر ویلایی کشور است که به نام بنیانگذار مبارزه با استکبار میرزا تقی خان امیرکبیر نامگذاری شده است و امیدواریم بتوان در ادامه مسیر مبارزه با همه عوامل استکبار طی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ