علیرضا زاکانی:

مسکن امروز معضل جدی بی‌خانمانی است

اقتصاد ایران: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسکن امروز معضل جدی بی‌خانمانی و دربه‌دری است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، «علیرضا زاکانی» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست مطبوعاتی خود، اظهار داشت: امروز بیش از ۴۵ سال است که تجربه حکمرانی برای تلاش و کوشش و خدمت به مردم و آبادانی کشور داشتیم. طی این مسیر، تجارب خوب و موفقی داشتیم و از طرفی هم ناکامی‌هایی وجود داشته است.

وی ادامه داد: شهید رئیسی جهت دولت را اصلاح کرد و اقدامات اصلاحی را هم در کشور آغاز کرد اما دست تقدیر الهی جور دیگر رقم خورد.

وی گفت: چالش‌هایی داریم که مربوط به معیشت، مسکن، اشتغال، سلامت مردم است. در کنار آن در کشور یک امکانات گسترده‌ای را برای آبادانی و پیشرفت داریم که باید با جدیت به سمت عینیت‌بخشی به آن‌ها برویم و کشور را آباد کنیم تا از ایران، یک ایران قوی در عرصه بین‌الملل و یک الگوی کامل جهت استفاده دیگران، تکثیر و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی داشته باشیم.

برخی آدم‌ها باید محاکمه می‌شدند. چطور راست راست می‌چرخند؟

زاکانی افزود: یک هسته مرکزی فکری منسجم برگرفته از امامین انقلاب با یک سطوح کارشناسی آشنا به فرصت‌ها و یک بسته تحولی برای اقداماتی که بتواند گره از مشکلات مردم باز کند، لازم است.

زاکانی تصریح کرد: برخی آدم‌ها باید محاکمه می‌شدند. چطور راست راست می‌چرخند؟ کسانی که در قضیه کرسنت جرم و جنایت کردند، تعجب می‌کنم چرا به سراغ این افراد رفته نمی‌شود.

۱۴ بسته تحولی را آماده کردم

وی تصریح کرد: بنده ۱۴ بسته تحولی را آماده کردم که عبارتند از یارانه انرژی، این بسته امکان بسیار خوبی است که توجه به دهک‌های اجتماعی را کاملاً زیر و رو می‌کند. فقر مطلق قطعاً از ایران آن‌گونه محو می‌شود که نسبت به گذشته همه تعجب کنند.

وی بسته دوم را ایجاد هوشمندسازی کشور و برقی‌سازی دانست و گفت: این بسته امکانی را ایجاد می‌کند تا رفاه مردم در بالاترین سطح ایجاد شود.

زاکانی تصریح کرد: بسته دیگر ناظر به امنیت غذایی و کشاورزی است. با یک آرامشی می‌شود کاری کرد که شاهد ثبات، قیمت مناسب برای مصرف کننده و صادرکننده باشیم.

مسکن امروز معضل جدی بی‌خانمانی و دربه‌دری است

وی ادامه داد: بسته دیگر بسته سلامت است. نمی‌خواهیم کسی سر گرسنه بر بالین بگذارد وکسی جز درد بیماری، درد بی‌پولی نکشد.

وی بسته بعدی را مسکن و شهرسازی عنوان کرد و گفت: مسکن امروز معضل جدی بی‌خانمانی و دربه‌دری است. تفکری که امروز آمده که جهت دولت را تغییر دهد، در گذشته به دنبال اینکه تهران را گران کند و مردم را به شهرستان‌ها فراری دهد تا فقط آلودگی را رفع کند.

وی افزود: گفتمان انقلاب در سراسر جهان طرفدار دارد و در حوزه انسانی بزرگترین پیام را دارد.

رسالت زن در محوریت خانواده با رسالت اجتماعی و پرچم داری در همه حوزه‌ها در جامعه تضادی ندارد

زاکانی بیان کرد: بانوان، نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند که رسالت حداکثری در جامعه ما دارند. اینکه زن کنج محصور شده‌ای قرار گیرد و ابزاری در سطح جامعه برای بهره‌مندی قدرتمندان قرارگیرد را باید کنار گذاشت. رسالت زن در محوریت خانواده با رسالت اجتماعی و پرچم داری در همه حوزه‌ها در جامعه تضادی ندارد بلکه تقویت کننده است.

وی عنوان کرد: در دولت حتماً عدد حضور بانوان از دولت‌های قبل بیشتر خواهد بود. معیارم شایستگی است.

زاکانی بسته دیگر را ناظر به اصلاح حکمرانی دانست و گفت: معتقدیم که مدیریت ملی و دولت ملی باید ادامه پیدا کند در مدیریت‌های محلی.

وی گفت: تجربه موفق ما در مدیریت شهری تهران نشان می‌دهد که هر جا دولت و یا ما نیازمند کمک بودیم، از یکدیگر حمایت کردیم.

زاکانی بیان کرد: بسته بعدی ناظر به مبارزه با فساد و تبعیض و رانت است. در این زمینه سابقه و ایده‌های خوبی وجود دارد.

وی ادامه داد: بسته دیگر علم و فناوری است. برای ما مدرسه و دانشگاه و حوزه رکن رکینی است که باید با همه وجود به‌عنوان اساس کار در کنار خانواده و ظرفیت‌های موجود، بستری فراهم شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ