چگونه به همسر خود احساس خاص بودن بدهید؟

اقتصاد ایران: ایجاد احساس خاص و دوست داشتنی بودن در همسر خود نیازمند کمی دانش و کمی تلاش است اما همین حرکات ساده و اغلب کوچک است که به ابراز و تقویت عشقی که نسبت به یکدیگر دارید کمک می کند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ایجاد احساس خاص و دوست داشتنی بودن در همسر خود نیازمند کمی دانش و کمی تلاش است اما همین حرکات ساده و اغلب کوچک است که به ابراز و تقویت عشقی که نسبت به یکدیگر دارید کمک می کند.

زبان عشق همسرتان را بشناسید

کتاب پنج زبان عشق نوشته گری چپمن شیوه صحبت بسیاری از مردم در مورد برآورده شدن نیازهایشان در روابط را تغییر داده است. چپمن این موضوع را مطرح می‌کند که مردم پیام‌های عاشقانه را به روش‌های مختلف دریافت می‌کنند که از آن به عنوان «زبان عشق» یاد می‌کند. پنج زبانی که او شناسایی می کند عبارتند از:

  • کمک رساندن
  • لمس فیزیکی
  • زمان کافی گذراندن
  • دریافت هدایا
  • شنیدن کلمات تاییدی

شاید زبان اصلی عشق شما "کلمات تاییدی" و زبان شریک زندگی شما "گذراندن زمان با کیفیت در کنار هم" باشد. شنیدن آنکه چقدر شگفت انگیز هستید یکی از چیزهایی است که عشق را به شما منتقل می کند، اما این زبان عشق ممکن است برای آنها کارساز نباشد.

درعوض، شریک زندگی شما ممکن است در هنگام انجام یک فعالیت با هم بیشتر احساس عشق کند. وقت بگذارید تا بفهمید کدام زبان عشق برای شریک زندگی شما مفید است و سپس تلاش کنید تا به زبان عشق او صحبت کنید.

مسئولیت احساس خود را برعهده بگیرید

در حالی که زبان های عشق می توانند به درک و قدردانی ارتباط کمک کنند، طبق یک مطالعه در سال 2017، رضایت از رابطه کمتر توسط زبان های عشقی همسو تعیین می شود و بیشتر توسط توانایی هر دو طرف در تنظیم خود تعیین می شود.

مسئولیت خلق و خوی خود را بر عهده بگیرید و از شریک زندگی خود انتظار نداشته باشید که همه چیز را بهتر کند، یکی از بزرگترین هدایایی که می توانید به او بدهید نیز همین است. مطالعه‌ای در سال 2010 روی افرادی که برای تغییرات مثبت در روابط خود تلاش می‌کردند، نشان داد که ارزیابی‌های روابط مثبت بیشتر با بهبود تمرکز بر خود مرتبط است تا با بهبود تمرکز بر شریک.

به خصوص هنگامی که با یکدیگر در تضاد هستید، تمرکز بر رشد خود و مسئولیت پذیر بودن بهترین راه برای بهبود رابطه است.

وظایف و مسئولیت ها را به اشتراک بگذارید

بر اساس یک بررسی در سال 2018 در مجله علمی هیجانی، افراد وقتی احساس می کنند که شریک زندگیشان کاری برای آنها انجام می دهد، قدردانی را تجربه می کنند.

ممکن است احساس کنید لیست کارهایتان هرگز به پایان نمی رسد اما انجام کارهای کوچک یا بزرگ که در لیست کارهای شریک زندگی تان قرار دارند، می تواند نشان دهد که آنها چقدر برای شما خاص هستند. از شریک زندگی خود بپرسید: «چه کاری می توانم انجام دهم تا روز شما بهتر شود؟»

از اهداف شریک زندگی خود حمایت کنید

در حالی که رشد خود شما برای رضایت از رابطه بسیار مهم است، شریک زندگی شما همچنان می خواهد احساس کند که شما در رابطه و اهداف او نیز سرمایه گذاری کرده اید. بر اساس یک مطالعه در سال 2014 که در مجله روابط اجتماعی و شخصی منتشر شد، افرادی که پیام‌های حمایت فعالی از طرف شریک زندگی خود دریافت کردند، رضایت بیشتری از رابطه داشتند.

پیام های شیرین ارسال کنید

بر اساس یک مطالعه، ارسال پیام های متنی خود به خود به انتقال حس حضور مداوم در زندگی شریک زندگی شما کمک می کند. این احساس که مکالمه می‌تواند در هر زمان (در عین رعایت مرزهای سالم) و حتی در فاصله‌های دور انجام شود، حس نزدیکی را منتقل می‌کند و به ایجاد حس فضای مشترک کمک می‌کند.

در طول زمانی که جدا از هم می گذرانید، متنی ارسال کنید که نشان دهنده قدردانی شما باشد. بگذارید بدانند که به آنها فکر می کنید. این کار می تواند به سادگی ارسال یک پیام یا به اشتراک گذاشتن چیزی که شما را به یاد آنها می اندازد باشد، یا به سادگی از آنها بپرسید که روزشان چگونه می گذرد.

کلید ایجاد احساس خاص و دوست داشتنی در همسرتان، تمایل واقعی به تمرکز روی او و نیازها، خواسته ها و آرزو هایش است.

ایده های بالا روش هایی هستند که می توانید به طور معمول عشق خود را به شریک زندگی خود با کارهای ساده ابراز کنید، اما هر فرد و هر رابطه ای متفاوت است. با گذشت زمان و تجربه، به دنبال کشف چیزهایی باشید که شریک زندگی شما بیشتر از همه قدردانش است و از آن دانش برای هدایت رفتارهای عاشقانه خود استفاده کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ